دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیماران با علایم شدیدتری به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

زالی: ۲ هفته سخت و حساس کرونایی در انتظار تهران است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با پیش بینی ۲ هفته بسیار سخت و حساس کرونایی در استان تهران، گفت: الگوی مراجعه بیماران در روزهای اخیر تغییر کرده و بیماران با علایم شدیدتری به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

دکتر علیرضا زالی در نشست اضطراری روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران با مسئولان بیمارستان های استان که به صورت وبینار با حضور معاونان درمان و جمعی از مسئولین درمانی و نظارتی، به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، افزود: ضرورت دارد هر چه سریعتر بیماران پذیرش و کار درمان آغاز شود و از جابجایی غیر ضروری بیماران خودداری شود.

وی اکسیژن را از حیاتی ترین مؤلفه‌های درمان بیماران کرونایی برشمرد و تاکید کرد: باید برای روزهای آتی نیز تدابیری برای تأمین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی اندیشیده شود و موضوع  اکسیژن درمانی، تحت پوشش بیمه ها قرار گیرد.

تکمیل واکسیناسیون کارکنان مراکز درمانی در چند روز آینده

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در پایان، از تکمیل واکسیناسیون کارکنان مراکز درمانی دولتی و خصوصی در چند روز آینده خبر داد.

دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست، با تقدیر از تلاش ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان، ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همکاری همه و استفاده از تمام ظرفیت مراکز درمانی؛ نظام سلامت بتواند از این آزمون سخت نیز سربلند بیرون آید.

توجه بیشتر مراکز درمانی به دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا نیز خواسته رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.

در ادامه جلسه معاونان درمان دانشگاه های استان تهران و تعدادی از روسای بیمارستان ها به بیان گزارش آخرین وضعیت مراکز درمانی پرداختند.

براساس این گزارش، برای از دست نرفتن فرصت طلایی درمان و جلوگیری از سردرگمی، از امروز بیماران کرونایی با مداخله و نظارت ستاد هدایت، باید بدون قید و شرط در همه بیمارستان های استان پذیرش شوند.

کمیته های بازرسی، کار نظارت بر پذیرش بی قید و شرط بیماران کووید ۱۹ را به دقت انجام می دهند و روسای بیمارستان ها باید با لغو تمام عمل های غیر ضروری؛ همه ظرفیت خالی خود را به بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید