۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 55242705

نخستین و بزرگ ترین پس لرزه گناوه با قدرت ۴.۵ ریشتر در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه رخ داد.

۹ پس لرزه در گناوه ثبت شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، به نقل از مرکز لرزه‌نگاری کشوری، با گذشت بیش از یک ساعت از زلزله ۵.۹ ریشتری پیش از ظهر روز یکشنبه ۲۹ فرورودین ماه گناوه ۹ پس لرزه دیگر نیز این شهرستان را لرزاند.

نخستین پس‌ لرزه در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه با قدرت ۴.۵ ریشتر رخ داد.

پس از آن هشت پس لرزه دیگر که بزرگی آنها بین ۴.۴ تا ۲.۶ ریشتر ثبت شده تا ساعت ۱۲:۲۱ دقیقه به وقوع پیوسته است. 

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: همه نیروهای مدیریت بحران استان بوشهر در حال آماده باش قرار دارند اما تا این لحظه اطلاعات دقیقی از خسارت احتمالی ناشی از این زمین لرزه در دست نیست.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گناوه گفت: اکیپ های امدادی به مناطقی که در معرض خطر و احتمال خسارت وجود دارد اعزام شده‌اند.

دانیال اسفندیاری در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس گزارش‌های اولیه از روستاهای منطقه زمین لرزه باعث تخریب دیوارها، قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت و ریزش کوه شده‌است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر  ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه جاری، در شهرستان  گناوه استان بوشهر به وقوع پیوست.

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

این مرکز موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ شمالی و ۲۹.۷۶ شرقی گزارش در ۲۸ کیلومتری بندر گناوه ثبت کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید