یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد فرماندهان ارتش این کشور با تصمیم جو بایدن مبنی بر خروج کامل نیروها از فغانستان مخالفت کرده‌اند.

فرماندهان ارتش آمریکا با تصمیم بایدن برای خروج کامل نیروها از افغانستان مخالفند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، روزنامه وال‌استریت ژورنال با افشای پشت پرده تصمیم «جو بادین»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از افغانستان گزارش داد که این تصمیم با توصیه فرماندهان ارتش آمریکا در تعارض بوده است. 

این روزنامه به نقل از منابع ناشناس نوشت که «کنت مک‌کنزی»، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، «مارک میلی»، رئیس ستاد ارتش و «اسکات میلر»، فرمانده نیروهای ماموریت «حمایت قاطع» در کابل خواستار حضور در افغانستان با دو هزار و ۵۰۰ سرباز و موازی با تلاش‌ها برای دست‌یابی به توافق صلح در این کشور شدند. 

این منابع تاکید کردند که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا نیز با خروج نیروهای آمریکا از افغانستان مخالفت کرده و نسبت به اینکه خروج همه نیروها این کشور را از هر نوع ثبات‌ به طور کامل محروم خواهد کرد، به بایدن هشدار داد. 

ناتو پیش از این از تصمیم خود برای آغاز روند خروج نیروها از افغانستان در ابتدای ماه مه خبر داد و ایالات متحده نیز ۱۱ سپتامبر آینده را تاریخ خروج نیروهای این کشور از افغانستان اعلام کرد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید