امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه گفت: من فکر می‌کنم که آنچه سالها پیش در حمله به اوکراین اتفاق افتاد شکست دیپلماسی نیست بلکه شکست اعتبار جمعی ما در قبال روسیه است.

باید خط قرمز روشنی را با روسیه ترسیم کنیم / انفعال جامعه بین‌المللی باعث جسورتر شدن روسیه شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت جامعه بین المللی باید «خط قرمز روشنی» را شامل اجرای تحریم ها در قبال هر گونه «رفتار غیرقابل قبول» ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه علیه این کشور ترسیم کند.

مکرون در مصاحبه با مارگارت برنن مجری برنامه «فیس د نیشن» شبکه خبری سی بی اس همچنین گفت تحریم ها به تنهایی کافی نیستند.

رئیس جمهوری فرانسه افزود، «کاملا» با خواسته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای آغاز مذاکرات با روسیه موافق است. با این حال اظهار داشت که مهم است «وقتی که مواضع ما با یکدیگر همسو نیست» با روسیه صریح باشیم.

مکرون گفت: این تنها راهی است که می توان باورپذیر بود. به نظر من تحریم ها به تنهایی و به خودی خود کافی نیستند بلکه تحریم ها بخشی از یک بسته هستند.  ترجیح می دهم یک مذاکره سازنده وجود داشته باشد اما برای این که یک مذاکره کافی و سازنده باشد باید باورپذیر و معتبر باشد.

سی بی اس نوشت: بیش از ۳۰ هزار سرباز روسیه در مرز اوکراین مستقر شده اند که نگرانی ها را درباره هر گونه اقدام تهاجمی روسیه افزایش داده است. این بیشترین تعداد نیروهای روسی مستقر شده در این مرز از سال ۲۰۱۴ است. مکرون با دیدگاه رئیس جمهور بایدن درباره این که این سطح از تنش ها پذیرفتنی نیست، موافق است.

مکرون در این مصاحبه گفت: من فکر می کنم که برای باورپذیر بودن باید خط قرمز روشنی را با روسیه ترسیم کنیم.

وی تصدیق کرد که جامعه بین المللی «رویکرد ساده لوحانه ای» را در قبال روسیه اتخاذ کرده اند.  

مکرون با اشاره به شکست جامعه بین المللی برای وادار کردن دولت های باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا و بایدن  برای تعیین خط قرمز در (ادعای) استفاده از سلاح های شیمیایی توسط بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سال ۲۰۱۳ گفت: من فکر می کنم که آنچه سالها پیش در حمله به اوکراین اتفاق افتاد شکست دیپلماسی نیست بلکه شکست اعتبار جمعی ما در قبال روسیه است.

سی ان بی سی نوشت: به باور مکرون، انفعال جامعه بین المللی باعث جسورتر شدن روسیه شد. ماه ها بعد از آن روسیه شبه جزیره کریمه را به خاک روسیه الحاق کرد. این اقدام با محکومیت گسترده جامعه بین المللی مواجه شد و آمریکا در واکنش به آن روسیه را تحریم کرد.

بایدن روز پنجشنبه تحریم های بیشتری را علیه روسیه در این هفته به تلافی جاسوسی و دخالت سیاسی اعلام و به موضوع حمله هکری به شرکت سولار ویندز و دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اشاره کرد و گفت:: «نمی توانیم به یک قدرت خارجی اجازه دهیم بدون مصونیت در یک روند دموکراتیک ما دخالت کند» با این حال اضافه کرد که «اکنون زمان تنش زدایی است».

بر اساس گزارش کاخ سفید بایدن در تماس تلفنی با پوتین از او خواسته است در رابطه با مساله افزایش نیروهای نظامی روسیه « در کریمه اشغالی و مرز اوکراین» «تنش زدایی» کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید