سازمان هواشناسی، از بارش باران در برخی استان ها تا آخر هفته خبر داد و اعلام کرد که احتمال وقوع سیل در ۶ استان وجود دارد.

هشدار درباره احتمال وقوع سیل در ۶ استان

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، رعدوبرق و وزش باد طی امروز تا آخر هفته در برخی استان‌ها نسبت به احتمال وقوع سیل در ۶ استان هشدار داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، یزد و کرمان بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق، وزش باد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر پیش بینی شده است.

فردا در استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرام است. روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، اوایل شب در استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و بارش پیش بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز در شرق تهران و مازندران، سمنان، اصفهان، قم، مرکزی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و فارس بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

همچنین طی سه روز آینده در نوار غربی کشور افزایش نسبی دما روی می‌دهد. سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها هشدار داد؛

توصیف سامانه: رشد ابرهمرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر

زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۳۰

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق( در نواحی مستعد بارش تگرگ) و وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ : چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و کرمان

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۳۰ : کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها به‌صورت محدود، احتمال برخورد صاعقه، خیزش موقت گردوخاک

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط عشایر کوچ رو در هنگام جابجایی و چرای احشام در مسیل‌ها

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید