یک پزشک متخصص اعلام کرد وضعیت الکسی ناوالنی که در سومین هفته اعتصاب غذا به سر می‌برد، وخیم شده است و وی در آستانه مرگ قرار دارد.

وضعیت وخیم الکسی ناوالنی در سومین هفته اعتصاب غذا / احتمال مرگ منتقد دولت روسیه در حبس

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یکی از پزشکان الکسی ناوالنی، منتقد در حبس کرملین می‌گوید، وضعیت سلامت وی به شدت رو به وخامت است و این منتقد ۴۴ ساله احتمالا در آستانه مرگ قرار دارد.

"یاروسلاو آشیکمین"، پزشک روز شنبه اعلام کرد که نتایج تست‌های پزشکی که از خانواده ناوالنی دریافت کرده نشان می‌دهد که سطح پتاسیم خون او به شدت بالاست و این می‌تواند او را در معرض حمله قلبی قرار دهد و همچنین سطح کراتینین خون ناوالنی نیز به قدری بالاست که ممکن است کلیه‌هایش از کار بیفتد.

این پزشک روس در صفحه فیسبوکش نوشت: بیمار ما هر لحظه ممکن است جانش را از دست بدهد.

"آناستازیا واسیلیوا"، رئیس ائتلاف اتحادیه پزشکان نیز گفت، این اقدامات علیه ناوالنی باید هر چه سریعتر متوقف شود.

همچنین "الکساندرا زاخارووا"، نماینده ائتلاف اتحادیه پزشکان نیز که مخالف دولت روسیه است، گفت: شرایط ناوالنی به شدت وخیم است. آزمایش‌های بالینی را  از وکلای ناوالنی دریافت می‌کنیم اما اعضای اتحادیه او را مورد آزمایش قرار نداده‌اند. تست‌ها اصلا خوب نیستند.

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اوضاع ناوالنی "کاملا ناعادلانه" و "کاملا نامناسب" است.

ناوالنی همزمان با بازگشت از آلمان که برای درمان در آن کشور به سر می‌برد، در فرودگاه بین‌المللی مسکو و به اتهام نقض شرایط حبس تعلیقی بازداشت و به دو سال و نیم حبس محکوم شده است.

وی سه هفته پیش و در پی رد درخواستش برای دیدار با یک پزشک متخصص و مورد اعتماد دست به اعتصاب غذا زده و این اعتصاب همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید