نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که زدن دو ماسک تاثیر پیشگیری از کووید ۱۹ را دو برابر می کند.

محققان میزان تاثیر زدن دو ماسک را اعلام کردند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ساینس دیلی نوشت: نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد پوشیدن دو ماسک می تواند تاثیر کارآمدی فیلتر کردن ذرات به اندازه کروناویروس را دو برابر نماید و از رسیدن این ذرات به بینی و دهان فرد جلوگیری کند.

به گفته محققان دلیل افزایش فیلتراسیون افزودن چند لایه پارچه نیست، بلکه از بین بردن هرگونه شکاف یا محل نفوذ در ماسک است.

«امیلی سیکبرت-بنت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «ماسک های پزشکی به گونه‌ای طراحی شده اند که از نظر مواد دارای پتانسیل فیلتراسیون بسیار خوبی هستند، اما نحوه تناسب آنها با صورت ما خیلی خوب نیست.»

محققان بعد از بررسی چندین نوع ماسک دریافتند کارآمدی فیلتراسیون پایه ماسک به دلیل تناسب چهره و ماسک در هر فرد متفاوت است. اما به طور کلی، یک ماسک جراحی بدون تغییر در اندازه آن، حدود ۴۰-۶۰٪ در جلوگیری از ذرات اندازه کروناویروس مؤثر است. ماسک پارچه‌ای حدود ۴۰٪ مؤثر است.

یافته‌های اخیر آنها در مورد دو تا شدن ماسک‌های صورت، نشان می‌دهد که وقتی ماسک پارچه‌ای روی ماسک جراحی قرار می‌گیرد، کارآمدی فیلتراسیون آن حدود ۲۰٪ بهبود می‌یابد.

هنگامی که ماسک پارچه‌ای روی ماسک جراحی قرار می‌گیرید، ماسک‌های پارچه‌ای با از بین بردن شکاف‌ها و نزدیک نگه داشتن ماسک جراحی به صورت، به طور مداوم بینی و دهان را می‌پوشانند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید