رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: در شبانه روز گذشته ۷ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

فوت ۷ بیمار کرونایی دیگر در قم/ وضعیت ۱۰۳ تَن وخیم است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه روز گذشته هفت تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود جان خود را در قم از دست دادند.

  به گزارش عصر شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در گفت و گویی آخرین وضعیت کرونا در این استان را مورد توجه قرار داد و افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست و هفتم فروردین ماه ۱۱۷ بیمار با علائم کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم پذیرش شدند.

وی با اشاره به بستری و تحت معالجه قرار گرفتن ۱۰۹ تَن از این افراد گفت: ۸۸ تَن از بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز مرخض شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مجموع بیماران کرونایی که در حال حاضر در بیمارستان‌های قم بستری هستند را ۵۴۰ تَن ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۳ تَن در شرایط وخیم جسمی به سر می برند.

این مسئول با اشاره به انجام ۸۸۳ مورد آزمایش کرونا بیان کرد: نتیجه ۵۱۳ آزمایش مثبت شده است.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور به حالت قرمز درآمده است و درصدر استان هایی است که شیوع آن رشد صعودی دارد و دست اندرکاران به احتمال افزایش موارد ابتلا و فوتی در صورت توجه نکردن کافی شهروندان به محدودیت ها، پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی ابراز نگرانی می‌کنند. 

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است. شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. 

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.         

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید