سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که هزار و ۳۰۴ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز بیمارستانی استان بستری هستند.

هشدار به مازندرانی‌ها، کرونای انگلیسی رو به صعود است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این روزها کرونا در مازندران جولان می‌دهد و هر روز آمار ورودی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان از وجود بیماران کرونایی افزوده می‌شود. ظرفیت بسیاری از مراکز بیمارستانی استان نظیر بیمارستان امام خمینی (ره) ساری در برخی ساعات شبانه‌روز تکمیل شده و کادر بهداشت و درمان به سختی فعالیت‌های مداوای بیماران را صورت می‌دهند.

متاسفانه ورود بیش از اندازه و غیرقابل پیش بینی مسافران نوروزی به استان سبب شد تا شهرهای مازندران از وضعیت آبی و زرد به سمت نارنجی و قرمز و فوق قرمز سوق یابند.

هم اکنون همه شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی بوده و هیچ شهری در مازندران زرد و آبی نیست. متاسفانه کرونا جان یک ورزشکار و مربی نام آشنای کشور به نام نادر دست نشان را گرفته است. مسئولان مردم را دعوت به در خانه ماندن می‌کنند و تعطیلی واحدهای صنفی شهرهای استان وارد روز ششم خود شده است.

بر اساس اعلام سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تعداد ۲۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بستری هستند که در این مدت ۲۵۵ نفر از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۰۴ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز بیمارستانی استان بستری که از این تعداد ۲۲۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند، گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا که عمده بیماران از جنس کرونای انگلیسی بوده در مازندران روند فزونی به خود گرفته است.

فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به پذیریش ۴۳ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در مراکز بهداشتی و درمانی بابل، گفت: ۵۸ نفر از بیماران ترخیص و تعداد بستری شدگان به ۲۹۸ نفر رسیده است و ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید