شما برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال گزینه‌های متعدد دیگری مثل بایننس کوین، دات، ریپل و بسیاری دیگر را در اختیار دارید، پس برای ورود مطالعه کنید، مشورت بگیرید و هیجان‌زده نشوید و حتماً بخشی از سرمایه خود را به بیت‌کوین و اتریوم اختصاص دهید.

بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو یا دوج کوین؛ این روزها باید کدام ارز دیجیتالی را خرید؟

سلام نو سرویس اقتصادی: مدتی می‌شود که تب کریپتوکارنسی، رمزارزها یا همان ارزهای دیجیتال اوج گرفته است. بازاری که تا یکی دو سال پیش به چشم شوخی، کلاهبرداری و حباب به آن نگاه می‌شد، امروز به بازاری سودده تبدیل شده است که بسیاری علاقه دارند با ورود به آن ضمن حفظ سرمایه خود، زمینه رشد و افزایش آن را نیز مهیا کنند.

اما در چنین بازاری که صدها کوین، توکن و دارایی دیجیتال مختلف برای خرید و فروش وجود دارد باید دنبال خرید چه کوین‌هایی بود تا سبد سرمایه خوبی داشته باشیم؟

بیت‌کوین

 پادشاه ارزهای دیجیتال بیت‌کوین است و بدون تردید در بازار امروزِ ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین حکم طلا را دارد. بیت‌کوین به‌گونه‌ای طراحی شده است که هیچ نمود ظاهری، حمایت مالی یا سازمان کنترل مرکزی ندارد و به همین دلیل، بسیاری معتقدند بودند که بیت‌کوین فاقد ارزش است، اما حالا با قیمتی بیش از ۶۰ هزار دلار به ازای هر واحد، ثابت کرده که این نظرها اشتباه بوده است.

قصد ترید داشته باشید یا سرمایه‌گذاری فرقی ندارد، بخش مهمی از سبد خود را به بیت‌کوین اختصاص دهید که با وجود تمام ضعف‌هایش امن‌ترین دارایی دیجیتال بازار است و داشتنش در حکم طلا است.

اتریوم

اتریوم را ملکه ارزهای دیجیتال هم می‌نامند. اتریوم این روزها بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دلار ارزش دارد و بازارش بعد از بازار بیت‌کوین بیش‌ترین ارزش را داراست. این ارز دیجیتال به لطف شبکه توانمندش میزبان توکن‌های بسیاری است و همین مسئله باعث شده تا ارزش و کاربرد آن بسیار قابل توجه باشد. همین چند ماه پیش بود که اتریوم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار بود و کسی فکر نمی‌کرد به سادگی به ۲ هزار دلار برسد.

باز هم اگر قصد ترید یا حتی سرمایه گذاری را دارید باید بخش مهم از سرمایه خود را به اتریوم اختصاص دهید تا سودی معقول اما تضمین شده را در آینده داشته باشید.

کاردانو

کاردانو یکی دیگر از پروژه‌های جذاب دنیای کریپتو است که کوین آن با نماد ADA شناخته می‌شود. بعد از اعلام اضافه‌شدن کاردانو به پلتفرم کوین بیس پرو، قیمت کاردانو با جهشی ۲۴ درصدی همراه شد و اکنون قیمتی در حدود ۱ دلار و ۴۰ سنت دارد. کاردانو و شبکه آن مزایای بسیاری نسبت به اتریوم دارند که باعث شده تا بسیاری از پروژه‌ها به فکر انتقال به شبکه کاردانو باشند.

چارلز هاسکینسون خالق کاردانو و بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت IOHK در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ مدعی شده که بیش از ۱۰۰ شرکت در فرایند انتقال از اتریوم به کاردانو هستند، در صورت وقوع این اتفاق باز هم می‌توانیم شاهد جهش قیمت کاردانو باشیم.

دوج کوین

 به‌دردنخور، شوخی زشت و عناوینی از این دست بهترین چیزهایی بود که تا چند ماه پیش نصیب دوج کوین می‌شد، اما حالا دوج کوین به یکی از پر سودترین ارزهای دیجیتال بدل شده است. به گزارش سی‌نت، رسیدن قیمت دوج کوین به این ناحیه، نتیجه فعالیت هزاران خریدار، ده‌ها هزار پوستر در فضای مجازی و صدالبته، ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک است؛ فردی که یک تنه می‌خواهد دوج را به اوج برساند.

اگر قصد ورود به دوج کوین را دارید مراقب باشید. هرچند این ارز دیجیتال این روزها حسابی جلب توجه کرده است، اما بعد از یک صعود خوب می‌تواند یک سقوط مناسب هم داشته باشد. به جز این، بسیاری معتقدند دوج کوین حبابی است که دیر یا زود می‌ترکد و اختیارش هم دست ایلان ماسک است.

شما برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال گزینه‌های متعدد دیگری مثل بایننس کوین، دات، ریپل و بسیاری دیگر را در اختیار دارید، پس برای ورود مطالعه کنید، مشورت بگیرید و هیجان‌زده نشوید و حتماً بخشی از سرمایه خود را به بیت‌کوین و اتریوم اختصاص دهید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید