تر حلوا یا همان حلوا آرد برنج شیرازی از دسرهای خوشمزه و اصیل شیراز است و در گزارش زیر طرز تهیه حلوا آرد برنج شیرازی را به شما آموزش خواهیم داد.

تر حلوای شیرازی خوشمزه برای افطار + طرز تهیه

به گزارش سلام نو، حلوا آرد برنج یا ترحلوا یکی از انواع حلواهای پرطرفدار است. این نوع حلوا به راحتی تهیه می‌شود و در منزل در مدتی کوتاه می‌توانید آن را درست کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

حلوای آرد برنج، حلوایی خوش طعم و خوش رنگ است که در دستور پخت آن همانند حلوای زعفرانی از زعفران استفاده می‌شود. حلوا از انواع شیرینی‌های معروف نزد ایرانیان است. حلوا جزو دسرهای خوشمزه‌ای محسوب می‌شود که معمولا در مراسم ختم، نذری و افطاری پخته می‌شود و انواع مختلفی هم دارد.

برای تهیه آرد برنج بهتر است که از همان دانه‌های شکسته استفاده کنیم؛ ولی همه به این دانه‌ها دسترسی ندارند و می‌توانند به جای آن، دانه‌های کامل را به کار ببرند. برای تهیه آرد برنج توصیه می‌شود که از برنج‌های مرغوب ایرانی استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند.

ابتدا برنج را از چند ساعت قبل، خیس کنید و چند بار آب آن را خالی کنید تا کثیفی موجود در آن از بین برود. به هیچ وجه از نمک یا ماده دیگر در خیس کردن برنج استفاده نکنید.

بعد از اینکه چند ساعت برنج در آب ماند و به اصطلاح خیس خورد، آن را آبکشی کنید و بعد بر روی یک دستمال بریزید تا خشک شود. برای خشک شدن بهتر است که آن را زیر نور آفتاب یا در معرض هوای آزاد بگذارید؛ فقط نباید اجازه بدهید دانه‌ها کامل خشک شوند و مقدار رطوبت باید همراه دانه‌ها بماند.

اگر از برنج دانه کامل استفاده می‌کنید، دانه‌ها را بکوبید تا هم خردتر و هم نرم‌تر شوند.

سپس دانه‌ها را آسیاب کنید. آسیاب کردن دانه‌ها را باید تا زمانی ادامه بدهید تا شما هیچ دانه درشتی را نبینید و همه آن‌ها خرد و نرم شده باشند.

بعد از اینکه آسیاب کردید، آن را از الک عبور دهید تا دانه‌های درشت آن گرفته شود.

سپس باز دوباره این دانه‌های الک شده را خشک می‌کنید و بعد با الک ریزتر آن‌ها را عبور می‌دهیم و در یک کنار می‌گذاریم تا کامل خشک شود. آرد برنج شما آماده است.

مواد لازم جهت تهیه حلوا آرد برنج:

آرد برنج ۲ پیمانه
آرد سفید ۱/۲ پیمانه
روغن ۱ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
آب ۱ و نیم پیمانه
گلاب ۱/۲ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد
زعفران پودر شده ۱ قاشق چای خوری
وانیل ۱/۲ قاشق چای خوری

دستور پخت حلوا:

آرد گندم را الک کرده تفت می‌دهیم در نیمه تفت حدود ۵ دقیقه بعد آرد برنج را با الک اضافه می‌کنیم هر دو آرد را مخلوط کرده تفت می‌دهیم.

بعد از اینکه تفت خوردند روغن را اضافه می‌کنیم باز به تفت دادن ادامه می‌دهیم. شکر و آب را جوشانده آماده می‌گذاریم. زرده تخم مرغ را با وانیل و گلاب مخلوط کرده داخل آرد تفت داده شده می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم.

به شربت زعفران دم شده اضافه می‌کنیم سپس مواد آردی را اضافه می‌کنیم خوب هم میزنیم تا جایی که شربت به خورد حلوا برود. نوش جان / دلگرم

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید