میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این باره گفت: مذاکرات برجام در وین نشان داد که همه اعضا به غلبه بر آنچه از رئیس جمهور پیشین آمریکا برجای مانده، تمایل دارند.

بازگشت طرف‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا به کشورهایشان از وین

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک مقام اروپایی امروز جمعه اعلام کرد که تیم‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا برای بحث‌های داخلی درباره چگونگی احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به کشورهای متبوع خود باز می‌گردند.

این مقام اروپایی در این خصوص گفت: فکر می‌کنم هیئت‌های مربوطه به کشورهایشان باز خواهند گشت تا دستورالعمل‌های دقیق‌تری دریافت کرده و سپس، نمی‌دانم چه زمانی، ما مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

وی سپس ادامه داد: ما تصمیم (ایران) در حرکت به سوی غنی‌سازی ۶۰ درصد را مد نظر داریم. واضح است که این (اقدام) مذاکرات را آسانتر نخواهد کرد.

گفتنی است روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به وین سفر کرده است، از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت که هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز جمعه از احتمال نسشت اعضای برجام در سطح رؤسای هیئت های شرکت کننده در روز شنبه خبر داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در ادامه گفت که اعضای برجام قصد ایران برای افزایش غنی سازی تا ۶۰ درصد را (در نشست امروز) مورد بررسی قرار دادند.

«میخائیل اولیانوف» در این باره گفت: مذاکرات برجام در وین نشان داد که همه اعضا به غلبه بر آنچه از رئیس جمهور پیشین آمریکا برجای مانده، تمایل دارند.

وی ساعاتی پیش نیز در پیامی توییتری اعلام کرد: کمیسیون مشترک برجام کار خود را امروز در وین از طریق رایزنی‌های غیررسمی ادامه می‌دهد. هیأت‌ها (گزارش) مشارکت‌های انجام شده در زمینه لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای را ارائه می‌کنند.

بازگشت طرف‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا به کشورهایشان از وین

گفتنی است که رایزنی‌های تیم مذاکره‌کننده ایران و اعضای ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه) به همراه اتحادیه اروپا امروز نیز ادامه داشت.

هجدهمین دُور از نشست‌های کمیسیون مشترک برجام از روز ۱۳ فروردین ماه جاری به صورت برخط با مشارکت معاونان سیاسی ایران و کشورهای ۱+۴ برگزار شد. نمایندگان کشورها در نشست ۱۳ فروردین تصمیم گرفتند ادامه گفتگوها به صورت حضوری در وین برگزار شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید