محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از وضعیت قابل قبول و ثبت هوای سالم کلانشهر اصفهان و دو شهر مجاور آن برای ششمین روز پیاپی خبر داد.

هوای اصفهان برای ششمین روز پیاپی‌ سالم است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، محمود مزارع در گفت‌وگویی اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز جمعه - بیست و هفتم فروردین - با میانگین ۸۵ برای ششمین روز پیاپی در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

وی با اشاره به وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش شهر اصفهان، افزود: هم اکنون میدان احمدآباد با شاخص ۶۱، خیابان استانداری با شاخص ۷۳، میدان انقلاب با شاخص ۷۰، خیابان باهنر با شاخص ۶۰، خیابان پروین و میدان فیض با شاخص ۶۵، خیابان رودکی با شاخص ۶۹، خیابان رهنان با شاخص ۵۷، خیابان فرشادی با شاخص ۵۲، خیابان کاوه با شاخص ۷۹، کردآباد با شاخص ۶۷، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۷۱ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۶۳ در وضعیت قابل قبول است.

کارشناس امور آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به وضعیت هوای شهرهای مجاور این کلانشهر، اضافه کرد: شاخص‌های کیفی دو شهر مبارکه و شاهین شهر در ۲۴ ساعت اخیر به ترتیب با میانگین ۵۳ و ۶۷ در وضعیت قابل قبول و هوای شهر سجزی با میانگین ۱۴۹ برای ششمین روز در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید