روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر روسیه را به دلیل آنچه نگرانی عمیق این کشور از فعالیت‌های شریرانه مسکو از جمله حملات سایبری و استقرار نیروهای روسیه در مرز با اوکراین خواند احضار کرد.

 احضار سفیر روسیه توسط دولت انگلیس

به گزارش سلام نو؛ یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که در این جلسه فیلیپ بارتون معاون وزیر امور خارجه برای طرف روس روشن ساخت که دولت لندن از تحریم‌های جدید آمریکا در واکنش به اقدامات اخیر روسیه حمایت می‌کند.

دولت جو بایدن امروز این تحریم های جدید علیه روسیه را به بهانه اقدامات روسیه از جمله هک و حملات سایبری و همچنین مداخله مسکو در انتخابات آمریکا وضع کرد. براساس این تحریم ها، آمریکا همچنین ۱۰ دیپلمات روس را از خاک آمریکا اخراج کرد. خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که ۳۲ فرد و نهاد روسی تحت این تحریم ها قرار گرفته اند.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در جلسه امروز با سفر روسیه، مراتب نگرانی لندن را نسبت به استقرار نیروهای مسکو در مرز با اوکراین ابراز و ادعا کرد که این فعالیت‌ها تهدید آمیز و باعث ایجاد بی ثباتی می‌شود. این دیپلمات انگلیسی افزود: «روسیه باید اقدامات تحریک آمیز و تنش‌زا را در راستای تعهدات بین‌المللی‌اش متوقف کند.»

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تنش ها در منطقه «دونباس» میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از اوایل ماه جاری میلادی اوج گرفته است.

در ماه فوریه که هم ارتش اوکراین و هم جدایی طلبان از افزایش تلفات ناشی از درگیری ها خبر داده و یکدیگر را متهم به استفاده از سلاح های سنگین که ممنوع شده بود کردند، این نگرانی ایجاد شد که ممکن است آتش بس شکننده ای که در ژوئیه ۲۰۲۰ برقرار شده بود، نقض شود.

در همین حال اوکراین اعلام کرده که مسکو به تازگی نیروهای گسترده ای را در شرق اوکراین مستقر کرده است. آمریکا هم در روزهای اخیر دو ناو جنگی به دریای سیاه اعزام کرده است و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مورد هر گونه عواقب حضور این واحدهای دریایی در نزدیکی سواحل خود هشدار داده و واشنگتن را مسئول دانسته است.

جنگ و ناآرامی در شرق اوکراین از ماه آوریل سال ۲۰۱۴ اغاز شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید