قاسم مشارموحد معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور، از ابتلای ۱۴ کودک نیشابوری به ویروس کرونا خبر داد.

کرونا ۱۴ کودک نیشابوری را در بیمارستان بستری کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در اوج‌گیری دوباره کرونا تعداد مبتلایان به این ویروس در سنین پایین افزایش یافته و در حال حاضر ۱۴ کودک زیر ۱۴ سال و یک زن باردار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان حکیم نیشابور بستری هستند.

قاسم مشارموحد در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ویروس کرونای انگلیسی اطفال زیر یک سال را هم درگیر کرده است اگر چه با مصرف داروهای ضد ویروس  نتیجه خوبی گرفتیم و امکان تجویز آنتی ویروس ها به صورت سرپایی با دستور وزارت بهداشت وجود دارد با این حال بیمه ای برای این نوع داروها در شهرستان نیشابور وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در ۱۴ روز ابتدایی نوروز امسال سه هزار نفر خدمات سرپایی پزشکی دریافت کردند و در حال حاضر ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان ۲۲ بهمن این شهر که به بیماران کرونایی اختصاص دارد پر شده و در ساختمان معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم ۷۰ تخت برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد کادر درمانی نیشابور واکسینه شده اند و پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده و هفته پس از آن شاهد اوج شیوع کرونا در نیشابور باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: نیشابور از ۱۸ فروردین ماه سال جاری در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته و تعداد بیماران کرونایی بستری شده روند افزایشی پیدا کرده است به طوری که در اسفند ماه سال گذشته میانگین مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت حدود ۱۸۰ نفر بود که از این میان ۱۰۰ نفر مورد آزمایش کرونا قرار گرفتند و نتیجه ۲۰ درصد آن‌ها مثبت اعلام شد. 

وی ادامه داد: اما این آمار در ۲۵ روز فروردین امسال زیادی داشته به طوری که میانگین مراجعان به ۴۲۰ نفر رسیده و از این تعداد نتیجه ۴۰ درصد آزمایش‌ها مثبت بوده که نشان‌دهنده آن است قدرت انتقال کرونای انگلیسی چهار برابر نوع چینی آن می باشد.

مشارموحد با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی علائم شدیدتری ایجاد کرده و کشنده‌تر است و گروه سنی اطفال را هم درگیر می‌کند، اعلام کرد: طبق تفاهمنامه وزارت بهداشت و سازمان بسیج طرح بیماریابی از درب منزل در نیشابور آغاز شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید