بیژن طاهری، مربی سابق استقلال گفت: خط حمله استقلال یکی از نقاط قوت آبی‌پوشان است. حضور مهدی قایدی سرعتی و دریبل زن و دیاباته چارچوب شناس باعث خواهد شد تا استقلال در خط حمله بتواند موقعیت‌های زیادی به دست آورده و به طور حتم به گل هم خواهد رسید.

استقلال برابر الاهلی مشکلی نخواهد داشت / ظلمی که AFC و کشورهای عربی به فوتبال ما کرده‌اند فراموش نخواهد شد

به گزارش سلام نو، بیژن طاهری در گفتگو با مهر در خصوص دیدار استقلال و الاهلی عربستان گفت: با توجه به اینکه آبی پوشان سابقه طولانی در لیگ قهرمانان را دارند شناخت خوبی هم از تیم‌های عربستانی دارند. بارها استقلال برابر تیم‌های عربستانی بازی کرده است. الهلال یکی از رقبای همیشگی استقلال بوده که در اکثر مواقع این آبی پوشان ایرانی بوده‌اند که حریف را شکست داده‌اند. بنابراین اعتقاد دارم برابر الاهلی مشکلی نخواهد داشت و می‌تواند به راحتی از حریفش عبور کند.

وی در مورد شرایط الاهلی عربستان هم گفت: یکی از دیدارهای این تیم را چند روز را تماشا کردم. الاهلی دیگر آن تیم سابق نیست و نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است. آنها شرایط خوبی ندارند ضمن اینکه همانند دیگر تیم‌های عربستانی از استقلال وحشت دارند. آبی پوشان در چند سال گذشته ۳ بار الهلال را در خارج از خانه شکست داده‌اند و همیشه استقلال یکی از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان بوده که توانسته تیم‌های عربستانی را شکست دهد.

مربی سابق استقلال در پاسخ به این پرسش که نقاط قوت و ضعف استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: به نظر من استقلال نقاط قوت زیادی دارد و همین مسئله باعث شده تا نقاط ضعفش کمتر باشد. البته با آمدن مجیدی و جابجایی یکی، دو بازیکن در پست‌های مختلف، استقلال نقاط ضعفش را برطرف کرده است. به عنوان نمونه ریگی که چند هفته‌ای برای استقلال بازی نمی‌کرد با بازگشت مجیدی به جلوی مدافعین آمد و توانست ضعف این منطقه را پوشش دهد ضمن اینکه یکی از نقاط ضعف استقلال، انتقال توپ از دفاع و حمله بود که این نقطه ضعف هم از بین رفته و حالا استقلال یک تیم بسیار پرقدرت و خطرناک شده است.

وی در ادامه گفت: خط حمله استقلال هم یکی از نقاط قوت آبی پوشان است. حضور مهدی قایدی سرعتی و دریبل زن و دیاباته چارچوب شناس باعث خواهد شد تا استقلال در خط حمله بتواند موقعیت‌های زیادی به دست آورده و به طور حتم به گل هم خواهد رسید.

طاهری در مورد حواشی‌ای که تیم‌های عربی در چند سال گذشته برای استقلال بوجود آورده‌اند گفت: به طور کلی باید بگویم ظلمی که AFC و کشورهای عربی به فوتبال ما کرده‌اند فراموش نخواهد شد. هر سال به طریقی فوتبال ایران را به حاشیه برده‌اند. چند سالی هم هست که به دلیل مسائل سیاسی اجازه نمی‌دهند که تیم‌های ایرانی از امتیاز خانگی خود استفاده کنند. بنابراین بازیکنان استقلال و مسئولان تیم باید هوشیار باشند و اجازه ندهند حاشیه سازی بازیکنان الاهلی و دیگر تیم‌های عربی باعث شود که آنها تمرکز خودشان را از دست داده و تمام ذهنشان به سمت مسائل حاشیه‌ای برود.

مربی سابق استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا ۴ تیم ایرانی می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند یا خیر، ادامه داد: کار برای تیم‌های ایرانی سخت است. البته آنها با توجه به نفرات خوبی که در اختیار دارند شانس صعود به دور بعد را خواهند داشت. البته لازمه صعود به دور بعد، وحدت و همدلی، تمرینات خوب و یک بازی بدون اشتباه است. اما اعتقاد دارم تیم‌های ایرانی این پتانسیل را دارند که بتوانند به مرحله بعد صعود کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من هم مثل هر ایرانی امیدوارم ۴ تیم کشورمان که از امتیاز بازی‌های خانگی محروم هستند بتوانند به مرحله بعد و حتی فینال صعود کنند و تنها آرزوی من این است که در این فصل از لیگ قهرمانان استقلال بتواند یک بار دیگر به قهرمانی دست پیدا کرده و ستاره سوم را برای فوتبال ایران کسب کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید