برنار میداف که به بزرگ‌ترین کلاهبردار مالی تاریخ معروف است در سن ۸۳ سالگی در زندان درگذشت.

بزرگ‌ترین کلاهبردار مالی جهان در زندان درگذشت

به گزارش سلام نو به نقل از یورو نیوز، برنار میداف، سرمایه‌داری که به جرم بزرگ‌ترین عملیات سرمایه‌گذاری کلاه بردارانه در تاریخ به ۱۵۰ سال زندان محکوم شده بود،  در زندانی در آمریکا درگذشت.

 میداف، بورس باز متخلف آمریکایی که به هنگام مرگ ۸۳ سال داشت، متهم بود که با استفاده از «ترفند پانزی»، میلیاردها دلار کلاهبرداری کرده است.در ترفند پانزی، سرمایه‌گذاران سودهایی با نرخ های بسیار بالا دریافت می‌کنند اما در اصل، این پول‌ها از سرمایه گذاران جدید تأمین می‌شود. بنابراین مؤسسه فرضی نیازی به سرمایه‌گذاری ندارد.

سال گذشته وکلای میداف با ارائه اسنادی سعی کردند تا این زندانی ۸۲ ساله را در میانه بیماری همه‌گیر کرونا از زندان آزاد کنند اما درخواست آن‌ها از سوی دادگاه رد شد. وکلای او گفته بودند که او از بیماری پیشرفته کلیوی و سایر بیماری‌های مزمن رنج می‌برد. میداف به هنگام بازداشت در سال ۲۰۰۸ متهم شد که در طول سال‌ها فعالیت در بازار سهام و پول آمریکا و اروپا، ده ها میلیارد دلار را جا به جا کرده است.این بورس باز متخلف اعتراف کرد که از هزاران مشتری با میلیاردها دلار سرمایه گذاری در سال‌های طولانی کلاهبرداری کرده است.

او در جریان برگزاری اولین جلسه دادگاهش در سال ۲۰۰۹ با ابراز پشیمانی از آنچه که مشتریانش روا داشته، گفت که حاضر است تاوان آن‌ها بپردازد. میداف در نهایت به ۱۵۰ سال زندان و بازگردان اموال محکوم شد.

یک کارشناس منصوب شده توسط دادگاه، بیش از ۱۳ میلیارد دلار از ۱۷.۵ میلیارد دلار تخمین زده شده از ثروت مالباختگان را بازیابی کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید