نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: تصمیم ایران برای غنی سازی بیشتر نشان داد که احیای برجام راه حل مناسب است.  

روسیه: غنی‌سازی بیشتر ایران اهمیت احیای برجام را نشان داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: تصمیم ایران برای غنی سازی بیشتر از توافق هسته ای فقط اثبات می کند که احیای برجام تنها راه حل مناسب است.

اولیانوف امروز چهارشنبه در توئیتی با اعلام این مطلب تصریح کرد: فقط برجام است که می تواند برنامه هسته ای ایران را به پارامترهای توافق شده برگرداند و لغو تحریم های ایالات متحده را تضمین کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین  روز گذشته نیز اعلام کرد که تلاش ها باید بر احیای برجام تمرکز بیابد.

اولیانوف در واکنش به توئیت  «کاظم غریب‌آبادی»  سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین خاطر نشان کرد: ایران مانند همیشه در اقدامات خود در عدول از برجام بسیار شفاف است.

وی افزود: نیازی نیست که بگوببم این اقدامات رضایت ما را جلب نمی کند،  اما ما باید کمی گسترده تر فکر کنیم.  

اولیانوف ادامه داد: ما باید تلاش ها را بر احیای برجام و نه مشکلات جاری متمرکز کنیم. اگر به موفقیت دست بیابیم این مساله و مسائل دیگر بزودی حل خواهند شد.  

غریب آبادی در توئیت خود نوشته بود: غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در دو آبشار سانتریفیوژ از نوع IR-۴ و IR-۶ در سایت نطنز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به آغاز این روند خاطرنشان کرد: امیدواریم این محصول (اورانیوم با غلظت ۶۰ درصد) هفته آینده انبار کنیم. این اقدام باعث بهبود کیفیت رادیو داروها و افزایش میزان آن خواهد شد.   

پیش‌تر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان اعلام کرد که نشست کمیسیون به دلیل ابتلا یکی از اعضای هیئت سیاسی اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های مراقبتی، به روز پنجشنبه موکول شد.

وی که برای ادامه گفت و گوها و نشست کمیسیون مشترک برجام امروز به وین سفر کرده است از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران خبر داد و گفت که این مساله طی نامه‌ای به اطلاع مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید