مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص حرکت صعودی خوبی دارد به آینده بازار خوش‌بین هستم.

پیش بینی بورس برای شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / روند مثبت شاخص ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار در جریان معاملات این هفته حرکت نوسانی را ثبت کرد. بعد از چند روز حرکت نزولی، در روز سه‌شنبه با یک روند صعودی، ۱۸ هزار واحد رشد کرد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سیگنال‌های جدی برای مثبت شدن بازار وجود ندارد. این حرکت مثبت شاخص با توجه به خبر تزریق نقدینگی بود و باید دید این روند ادامه دارد یا خیر؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بورس در هفته چهارم فروردین اظهار کرد: بازار در شرایطی قرار گرفته است که قیمت‌ها در کف قیمتی قرار دارد. می‌توان گفت بازار کف قیمت بعضی از نمادها را شناخته و به آن‌ها واکنش‌ نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره خبر تزریق نقدینگی به بازار توضیح داد: هنوز این خبر عملیاتی نشده است اما تا حدودی تاثیرات نسبی خود را در روند معاملات گذاشته است.

رضایتی در ادامه گفت: ۲۴ هزار میلیارد تومان، مبلغ قابل توجهی برای بازار است اما باید دید با عملیاتی شدن این فرآیند تزریق، بازار چه واکنشی نشان می‌دهد و منابع قابل جذب برای صندوق‌ها کدامند. اگر این تزریق انجام شود، شاخص حرکت صعودی خوبی دارد.

او درباره روند حمایت حقوقی‌ها توضیح داد: سیگنال مثبت و عمیقی برای حرکت حقوقی‌ها دیده نمی‌شود. اما در حالت کلی در معاملات دو روز گذشته عملکرد نسبتا مثبتی را برای عرضه و تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز ثبت کردند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است در حالت کلی در خرید و فروش سهم‌ها تغییر زیادی رخ نداده است زیرا همچنان تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند.

مهدی رضایتی درباره آینده بازار اظهار کرد: با توجه به روند معاملات این هفته، به آینده بازار خوش‌بین هستم. اما باید توجه به نیاز به اصلاح تعداد زیادی از نمادهای بزرگ و کوچک، انتظار می‌رود بازار در کانال یک میلیون و ۲۳۰ حمایت‌های بیش‌تری را از نمادها انجام دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    4 0
    شنبه همین آش و کاسه هست اگر پول واقعا تزریق کنه کل بورس به مدت ۱۴تا۲۵روز سبز میشه ما همه منتظر خودرو هستیم اگر رفت بالا روز اول نه روز دوم هم مثبت بود شروع می کنیم به سهم های بنیادی دیگه گول شماها را نمی خوریم همش دستوریه بورس دیگه رفتیم تا شنبه منتظر خودرو اگر سبز بود یکشنبه خرید شتران و شپنا و شستا و پتروشیمی ها و دارویی ها و غذایی و غیره....
  • مثبت اندیش IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    1 2
    قیمت سهم ها خیلی پایین هست برای سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنیم و تو کف خرید کنیم.عالیه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید