مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سقوط یک فروند پهپاد علمی آموزشی در شاهین‌شهر خبر داد.

سقوط یک پهپاد آموزشی در شاهین‌شهر اصفهان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان روز چهارشنبه اظهار داشت: امروز صبح یک فروند پهپاد کوچک علمی و آموزشی متعلق به یک شرکت دانش بنیان با همکاری شرکت هسا در حال تست پروازی بود که بدلیل نقص فنی و با وجود فعال شدن سامانه بازیابی چتر با کابل برق در محدوده شمال شاهین شهر برخورد کرد.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه بر اثر این برخورد، تیر چراغ برق و پهپاد دچار حریق شدند، افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت و توسط عوامل مدیریت بحران، کنترل و با حضور نیروهای آتش نشانی خاموش شد.

شاهین شهر با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

پهپاد یا همان پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور که به آن هواپیمای بدون سرنشین نیز می‌گویند، نوعی هواگرد هدایت‌پذیر از راه دور بی‌خلبان است که کاربردهای فراوانی در بخش‌های مختلف نظامی و غیر نظامی دارد.

طراحی و ساخت این هواپیمای بدون سرنشین در دهه ۹۰ وارد مرحله جدیدی شد و کشورهای مختلف بودجه‌های بسیاری را برای آن تخصیص دادند؛ کشورمان نیز در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشت و به گفته متخصصان امر در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت پهپادی است.

پهپادها امروزه به‌طور گسترده در زمینه‌های مخابرات، ناوبری جهانی، تحقیقات هواشناسی، جغرافیایی، نظامی و شناسایی به کار گرفته می‌شوند.

شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هِسا) در شاهین شهر اصفهان در سال ۱۳۵۵ تاسیس شده و متعلق به سازمان صنایع هوایی ایران است و بزرگترین سازنده انواع هواگرد (هواپیما، بالگرد و پهپاد) در خاورمیانه محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید