دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اعلام آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: تعداد بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۴۳۰ نفر رسیده است.

کرونا در بوشهر می‌تازد/ افزایش تعداد بیماران بدحال به ۴۳۰ نفر

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، با افزایش مبتلایان بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی نگرانی مردم و مسئولان دو چندان شده و تنها راه مصون ماندن از بیماری کرونا رعایت پروتکل بهداشتی به ویژه استفاده مکرر از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی، تجمعات و سفر است.

افزایش چشمگیر بیماران کرونایی در استان بوشهر وضعیت بحرانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر ایجاد کرده که بی توجهی به شیوه نامه بهداشتی بر بیماران کرونایی می‌افزاید.

به گفته کارشناسان بهداشتی درمانی هیچکس از بیماری کرونا در امان نیست و تا قبل از تزریق واکسن باید به‌صورت همه جانبه پروتکل بهداشتی رعایت شود.

بر اساس آخرین آمارها تعداد بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر به ۴۳۰ نفر رسیده و این درحالی است که امروز ۶۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه ۹ شهرستان ۱۰ گانه استان بوشهر در شرایط قرمز قرار دارند اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا هر روز نسبت به روز قبل افزایش دارد به گونه‌ای که تعداد بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌ها امروز به ۴۳۰ نفر رسید.

سعید کشمیری از افزایش ۷ برابری بیماران کرونایی نسبت به یک ماه گذشته خبر داد و افزود: در فروردین ماه امسال روند بیماری کرونا افزایش یافت و تعداد مبتلایان به بیش از ۷ برابر و بستری‌ها ۴ برابر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر غالب بیماران کرونایی را از نوع جهش یافته انگلیسی دانست و افزود: هفته آینده با روندی که در پیش است تعداد مبتلایان و بستری‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی بستری می‌شوند گفت: بخش‌های بستری بیمارستان‌های شهدای هسته‌ای، شهدای خلیج‌فارس، شهید گنجی برازجان، سلمان فارسی بوشهر و دیگر بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی است که در مجموع ۶۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۳ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری با بیان اینکه تعداد مبتلایان به مرز ۳۰ هزار نفر رسیده است تصریح کرد: اکنون ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان تخصیص یافته که این رقم در آینده نزدیک ۲ برابر می‌شود.

وی، با بیان اینکه از تعداد بستری‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد فوت می‌کنند خاطر نشان کرد: باید کارخانه تولید بیماری در استان بوشهر با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی متوقف شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر نجات جان انسان‌ها را در اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: باید همگان در حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه با رعایت پروتکل بهداشتی تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه‌اندازی بخش سرپایی رسیدگی به بیماران کرونایی در بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر خبر داد و بیان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه دیگری هم در بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر ایجاد می‌شود که ۳ طبقه از این مرکز درمانی به بخش کرونایی تخصیص یافته است.

کشمیری، با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد نمونه‌های آزمایش شده مثبت کرونایی است افزود: مردم باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت کنند تا از این بحران گذر کنیم در غیر این صورت هر روز بر فوتی‌های کرونایی افز.ده می‌شود چراکه امروز با فوت ۴ نفر دیگر فوتی‌های کرونایی به ۹۳۲ نفر رسید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید