طبق مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی لنست منتشر شده است، کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی باعث بیماری شدیدتر در بیماران بستری نمی‌شود.

یافته‌های جدید درباره خطرات کرونای انگلیسی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله پزشکی لنست منتشر شد، یک نوع بسیار مسری کووید ۱۹ که برای اولین بار در انگلیس شناسایی شد، باعث بیماری شدیدتری در بیماران بستری نمی‌شود.

این سویه که با نام B.۱.۱.۷ شناخته می‌شود، اواخر سال گذشته در انگلیس شناسایی شد و طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، به رایج ترین سویه در ایالات متحده تبدیل شده است. B.۱.۱.۷ همچنین سویه ویروسی غالب در اکثر مناطق اروپا است و مطالعات قبلی نشان داده بود که احتمال مرگ نسبت به انواع طبیعی آن بیشتر است.

این مطالعه گروهی از ۴۹۶ بیمار کووید ۱۹ را که در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال گذشته در بیمارستان‌های انگلیس پذیرفته شده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و نتایج بیماران آلوده به B.۱.۱.۷ یا انواع دیگر را مقایسه کرد. محققان هیچ تفاوتی در خطرات بیماری شدید، مرگ یا سایر نتایج بالینی در بیماران با B.۱.۱.۷ و سایر گزینه‌ها مشاهده نکردند.

محققان در این مطالعه گفتند: «داده‌های ما، در چارچوب و محدودیت‌های یک مطالعه در دنیای واقعی، اطمینان اولیه را به وجود می‌آورد که شدت بیماران بستری با نوع B.۱.۱.۷ تفاوت چشمگیری با شدت بیماری در سایر گونه‌ها ندارد».

کارشناسان دیگری  باور دارند «یافته‌هایی که بیانگر این است که عفونت B.۱.۱.۷ باعث افزایش خطر بیماری شدید و مرگ و میر در این گروه پرخطر نیست، اطمینان بخش است اما در مطالعات بزرگتر نیاز به تأیید بیشتر دارد».

یک مطالعه جداگانه که در مجله پزشکی «Lancet Public Health» منتشر شده است، نشان داد که واکسن‌ها احتمالاً در برابر نوع انگلیس موثر هستند.

به گفته دانشمندان انگلیسی، نوع انگلیسی ویروس کرونا حدود ۴۰-۷۰ درصد بیشتر از انواع قبلی قدرت انتقال دارد.

این مطالعات همچنین یافته‌های قبلی را تأیید می‌کند که B.۱.۱.۷ مسری‌تر از اناوع دیگر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید