پژوهشگران دانشگاه هاروارد راز زندگی طولانی و سلامت را در مغز انسان کشف کردند.

پژوهشگران: اگر زیاد فکر می‌کنید، زودتر می‌میرید!

به گزارش سلام نو به نقل از سی‌بی‌اس نیویورکر، راز زندگی طولانی انسان در پروتئینی در ساختار مغز قرار دارد. این کشف دانشمندان هاروارد، مطالعات فیزیولوژیکی و تاریخی بشر که به دنبال یافتن زندگی جاودانه بود را تحت تاثیر خود قرار داد.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد در گزارشی که توسط مجله معتبر نیچر به چاپ رسیده اعلام کردند راز زندگی طولانی و سلامت را در مغز انسان کشف کردند.

این محققان با بررسی مغز افرادی که در دهه شصت و هفتاد عمر خود از دنیا رفته بودند در مقایسه با افرادی که نزدیک به صد سال زندگی کردند دریافتند که وجود یک پروتئین خاص منجر به طولانی شدن عمر افراد می‌شود.

این پروتئین که پروتئین استراحت (RE-1 Silencing Transcription) نام دارد باعث می‌شود افراد از زیاد فکر کردن دست بردارند و فعالیت زیاد مغر متوقف شود.

پروفسرو بروس یانکر با اعلام این خبر افزود، پروتئین استراحت که ابتلا به آلزایمر را نیز کنترل می‌کند، در پاسخ به فعالیت‌های ژنتیکی مغز فعال می‌شود؛ این داده‌ها پیامدهای بسیار گسترده‌ای بر مطالعات فیزیولوژیکی طول عمرخواهد داشت.

در حال حاضر امکان اندازه گیری پروتئین استراحت در مغز زنده امکان پذیر نیست. اما تیم هاروارد از کرم‌ها و موش‌ها استفاده کرد تا با بررسی فعالیت مغز آنها نتایج مطالعه خود را مستند کند. موجوداتی که در بافت مغزی آنها پروتئین استراحت یافت نشد با سرعت بسیار بیشتری مردند.

نکته گیج کننده در مورد این مقاله این است که فعالیت مغز همان چیزی است که وضعیت شناختی ما را طبیعی سلامت نگه می‌دارد اما این مطالعه نشان داد آنچه سلامت و حیات ما را بهبود می‌دهد این است که دست از زیاد فکر کردن برداریم و « آسان بگیریم».

همشهری آنلاین

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    همه کارهای دولت با روش آزمایش و خطا و حسنقلی خانیست! اصلا به خودشان زحمت تفکر و تدبر نمی دهند تا جوانمرگ نشوند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید