مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا در سخنانی بر ضرورت استقرار سربازان بیشتری از این کشور در سراسر دریای سیاه، بلغارستان و رومانی به منظور بازدارندگی مقابل تهاجم احتمالی از جانب روسیه تاکید کرد.

لزوم استقرار نیروهای آمریکا در سراسر دریای سیاه

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: این اظهارات از سوی مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا در حالی مطرح شده که تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن شدت گرفته است.

اسپر همچنین گفت: فکر می‌کنم ما باید به مقابله با روسیه ادامه دهیم و تلاش کنیم تا در مقابل رفتار بد این کشور بازدارندگی داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: واشنگتن باید به دنبال اطمینان دادن مجدد به متحدان اروپایی‌اش و تقویت ائتلاف ناتو به وسیله استقرار نیروهای بیشتر در لهستان، دریای سیاه، رومانی و بلغارستان باشد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواست تا تنش‌های به وجود آمده ناشی از استقرار نظامیان این کشور در سراسر مرز شرقی اوکراین را کاهش دهد و برگزاری یک نشست را برای رسیدگی به یک سری از مناقشات پیشنهاد کرد.

روسیه در ۲۰۱۴ کریمه در اوکراین را به خود ملحق کرد و در هفته‌های اخیر درگیری‌ها در این منطقه در شرق اوکراین بیشتر هم شده است.

ایالات متحده همچنین سه‌شنبه اعلام کرد، به دنبال افزایش حضور نیروهایش در آلمان در بحبوحه افزایش تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین است و برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در خروج ۱۲ هزار نیرو از ۳۶ هزار نیروی آمریکایی از آلمان را متوقف کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید