در آستانه سفر یک هیئت آمریکایی به تایپه، چین اقدام به برگزاری رزمایش جنگی در نزدیکی تایوان کرد.

چین در نزدیکی تایوان رزمایش نظامی انجام داد

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از رویترز نوشت: پکن امروز -چهارشنبه- رزمایش‌های نظامی خود در نزدیکی تایوان در آستانه سفر هیئت بلندپایه آمریکایی به تایپه را تمرینات جنگی توصیف کرد.

دفتر امور تایوان در چین اعلام کرد که دولت تایوان و تجزیه‌طلبان با عناصر بیگانه توطئه کرده و به دنبال تحریک و بر هم زدن صلح و ثبات هستند.

«ماکسیاوجوانگ»، سخنگوی این دفتر اعلام کرد که اقدام ارتش چین به برگزاری تمرینات جنگی در تنگه تایوان یک اقدام ضروری برای مقابله با وضعیت امنیتی فعلی در این تنگه و حفاظت از حاکمیت ملی است.

وی افزود: «این یک پاسخ جدی برای مقابله با دخالت‌های بیگانگان و اقدامات تحریک‌آمیز تجزیه‌طلبان است. رزمایش نظامی و عملیات آموزش که توسط ارتش آزادی ملی انجام می‌شود حامل این پیام است که عزم ما برای مهار استقلال تایوان و تبانی بین تایوان و ایالات متحده صرف شعار نیست.»

تایوان از تکرار فعالیت نظامی چین در نزدیکی مرزهای خود از جمله ورود جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ها به منطقه دفاع هوایی و رزمایش ناو هواپیمابر چین در نزدیکی جزیره ناراحت است.

قرار است هیئت آمریکایی امروز با حضور «کریس دود»، سناتور پیشین و «ریچارد ارمیتاژ» و «جیمز اشتاینبرگ» معاونان وزیر خارجه پیشین آمریکا وارد تایوان شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید