مصرف برخی از قرصها باعث می شوید سیستم ایمنی بدن ضعیف شود و راحت تر به ویروس کرونا مبتلا شوید.

 داروهایی که سیستم ایمنی بدن را در مقابل کرونا ضعیف می‌کنند

به گزارش سلام نو به نقل از شما نیوز، باه ژِروم سالومون، مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرد: “گزارش‌های به دست آمده حاکی از بروز عوارض جانبی جدی پس از مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) توسط افراد مبتلا به بیماری کووید 19 است.”

آقای سالومون تاکید کرد که مبتلایان به ویروس کرونا در صورت مواجه شدن با تب و درد غیرقابل تحمل از پاراستامول (استامینوفن) استفاده کنند. پیش‌تر اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه نیز با انتشار توییتی توصیه کرده بود که در صورت بروز تب از پاراستامول (استامینوفن) یا آسپیرین به جای سایر داروها استفاده شود.

داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) و ممنوعه دارای خواص ضد التهاب و مُسکن هستند که نام ژنریک آنها در فهرست زیر آمده است: ( مصرف این داروها خطر مرگ بخاطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش میدهد )

مفنامیک اسید

آسکلوفناک

تیاپروفنیک اسید

آلمینو بروفن

نیفلومیک اسید

سلکوکسیب

دکسکتوپروفن

دیکلوفناک

اتودولاک

اتوریکوکسیب

فنوپروفن

فلور بیپروفن

ایبوپروفن

کتوپروفن

ایندومتاسین

ملوکسیکام

نابومتون

ناپروکسن

پیروکسیکام

سولینداک

البته این داروها در سراسر جهان با نام‌های تجاری مختلفی تولید و عرضه می‌شود لذا پیش از مصرف هر دارویی باید به نام ژنریک آن دقت کرد.

همچنین باید توجه داشت که در این فهرست داروهایی وجود دارد که ممکن است به دلیل وجود بیماری مزمن تجویز شده باشد لذا مصرف آنها نباید بدون نظر پزشک معالج متوقف شود.

وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه اعلام کرد که داروهای ضدالتهاب مانند ایبوپروفن و کورتیزون می‌توانند از عوامل تشدید کننده بیماری کرونا باشند.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه با انتشار توییتی توصیه کرد که در صورت بروز تب از پاراستامول (استامینوفن) یا آسپیرین به جای سایر داروها استفاده شود.

ایبوپروفن که با نام‌های تجاری ادویل و نوروفن نیز در بازار عرض می‌شود از دسته داروی‌های ضدالتهاب غیراستروئیدی است که به گفته وزیر بهداشت فرانسه باعث تشدید اثر عفونت در بدن و سخت‌تر شدن روند درمان می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید