روز جمعه ۲۰ فروردین احکام جدید حقوق بازنشستگان در دسترس قرار گرفت اما این احکام جدید ایرادات و ابهاماتی داشت که مورد اعتراض قرار گرفت.

جدیدترین تغییرات حقوق بازنشستگان توسط سازمان تامین اجتماعی اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، متناسب‌سازی و افزایش حقوق در این ماه با اعتراض بازنشستگان همراه شده و براساس جدیدترین اطلاعات افزایش حقوق با تغییراتی همراه شده است.

از روز جمعه ۲۰ فروردین واریز حقوق بازنشستگان طبق روال ماه‌های گذشته آغاز و احکام جدید در دسترس قرار گرفت. طبق گفته رئیس سازمان تامین اجتماعی مرحله نهایی طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دریافتی فروردین آن‌ها اعمال شده است.

به گفته سالاری، حقوق یک بازنشسته حداقل‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده، با داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. اما این رقم با اعتراض بازنشستگان همراه شد چراکه آن‌ها انتظار داشتند با اعمال ۳۹ درصد افزایش حقوق سالانه و انجام متناسب‌سازی افزایش حقوق قابل توجهی داشته باشند، اما اینطور نشد.

با شروع واریزی‌ها از روز جمعه، فعالان حقوق کارگری و کانون‌ها نسبت به ابهامات احکام و میزان افزایش حقوق اعتراض و ایراداتی را عنوان کردند. همین موضوع موجب شد که رئیس سازمان دستور بازبینی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بدهد.

نتیجه بازبینی این شد که در محاسبات متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند نرم‌افزار دچار ایراداتی شده که مستلزم اصلاح فنی و نرم‌افزاری است.

همچنین در خصوص پرداختی‌ها مقرر شده که واریزی‌ها بر مبنای محاسبات فعلی استمرار یابد و همزمان نسبت به بررسی و رفع ایرادات نرم‌افزاری و اعمال اصلاحات و صدور احکام جدید برای مستمری‌بگیران تا پایان اردیبهشت امسال صادر شود.

براساس اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی جدیدترین تغییرات حقوق بازنشستگان به این شرح است:

**پرداخت حقوق‌ها همچنین ادامه می‌یابد.

**در محاسبه متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند اشکالاتی به سبب ایراد در سیستم نرم‌افزاری به وجود آمده که باید اصلاح شود.

**پس از انجام اصلاحات، احکام جدید تا پایان اردیبهشت در دسترس قرار می‌گیرد.

**حقوق برخی از بازنشستگان در ماه آینده نیز افزایش می‌یابد و مابه‌التفاوت فروردین ماه را هم در اردیبهشت می‌گیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    6 0
    *بازنشستگان دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را؟!* «مرحوم» نرم افزار مقصر اعلام شد!! اکنون این سوالات مطرح است که احکام ناقص الخلقه چگونه شکل گرفت و به مرحله اعلام رسید و در دستگاه بزرگی مانند تامین اجتماعی کسی به این خطای نرم افزاری پی نبرد؟ مگر در دستگاهی با این عظمت، عملیاتی که با روح و روان ده ها هزار بازنشسته سر و کار دارد به این سادگی روی خروجی سایت قرار می گیرد؟ آن هم اشتباهی که بدون عینک دیدنی است. بجای اینکه خودشان را مقصر بدانند و در پی برخورد با نیروهای متخلف که چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده اند باشند مرحوم بی جان نرم افزاری مقصر می دانند چون می دانند نرم افزار بی جان است و نمی تواند اعلام کند که من مقصر نیستم مقصر کسانی هستند که این اطلاعات در من ریخته اند.
  • بازنشسته تا مین اجتماعی بدون تامین IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    5 0
    آقایان کارشناسان ۷۵/، را در پایه حقوق امسال ضرب کردند که باعث شد پایه حقوق از ۲۶۵۵۰۰۰ تومان به ۱۹۹۰۰۰۰ تقلیل پیدا کند در حالیکه باید ۷۵/. در فقط ( مبلغ همسان سازی ناشی از پر کردن حفره بین پایه حقوق ۱۴۰۰ نسبت به دریافتی زمان بانشستگی واعمال ضریب آن ). ضرب گردد
  • z IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 0
    الان چی شد آخرش من یکی هلاک شدم آخرشم نفهمیدم چی شد !
  • مهدی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 0
    من نمیدونم زحمت رانرم افزارها می کشن یا مدیران وپرسنل حقوقای خوب بگیر تامین اجتماعی ؟
  • سید IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 1
    به کارگارن متخصص که حقوقشون بیشتر از حداقل است واقعا طلم میشود این افراد در زمان اشتعال بخاطر تخصص و مسئولیتی که داشتن حقوق بیشتری میگرفتن و بنا به تناسب حقوق خود حق بیمه و مالیات بیشتری هم پرداخت میکردن چرا و با کدامین معیار عدالت حقوق این افراد هرساله کمتر افزایش پیدا میکند بگونه ایی که پس از چند سال این افراد هم حداقل بگیر میشوند چرا باید حق این قشر از زحمت کشان ازبین برود واین یک ظلم و بی عدالتی بزرگ ونابخشودنیست
  • بازمانده IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    بازمانده ها و از کارافتاده های کلی کاملا واضح توی قانون گفته شده که 30 روز حقوق بایدبگیرند ولی تامین اجتماعی از سال گذشته این قانون رو کاملا نقض کرده و طبق سالهای کار کرد بازنشسته متوفی و کارگر از کارافتاده حساب میکنه!!! این جرم آشکاره حالا کی باید جلوشونو بگیره؟
  • کبری IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 1
    ما چی ۱۸ سال زحمت کشیدیم اما فقط ۱۰ سال بیمه دارم زن بیوه تنها بی سرپرست بدبخت بیمار مستاجر بدبخت فقط حقوقم شده ۱میلیون و ۱۷۰تومن و کرایه خونم ۷۰۰تومنه تیرماههم باید کرایه زیاد کنم ۴تومنم‌پول پیش دارم که خیرین دادن با گدایی از این و اون پول گرفتن زندگیمو میگذرونم خدا خودش شاهده
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    به نظرمن دوباره تامین اجتمایی میخواهدیک ضربه دیگه به بازنشسته‌ها بزند تابحال ازخودتو ن پرسیدیدچگونه اصلاح احکام چهل روز بایدز مان ببرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟!!!! ¡ خدامیداندوسالاریوبس
  • بخشی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    باسلام واقعآ این نظرات را آقایون میخوانن با فقط مابازنشسته هاراسرگرم کردن وکیسه مخابرات راازطریق جیبهای ماپرمیکنن آقا حق هم دارن بندازن گردن نرم افزار چون یکبار برای شرکتی که من مشغول بکاربودم ازسوی اجرائیات سازمان شهرستان مایه اخطاریه آمد مدیرشرکت مراجعه کرد به شعبه مربوطه تاپیکیر برگه اجرائیات بشه هرچه ازکارمند مربوطه سئوال میکرد کارمندجواب میداد من نميدونم سیستم اینجوری میگه بعدازچندبارسئوال کردن کارمنده همین جواب رامیدادسرآخر برگشت به کارمنده گفت پس توبیا اینطرف من ازسبستم بپرسم این است حال وکار سازمان ما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید