استانبول در همه ماه‌های سال جذابیت خاص خود را دارد و شاید مشکل باشد که بتوان فصلی را بهتر از دیگر زمان‌ها دانست. بااین حال به‌دلیل متفاوت بودن شرایط جوی، بهار و پاییز، دمای این شهر در متعادل‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند آب‌وهوایی وصف نشدنی از این شهر را مشاهده کنند. همچنین در این فصل‌ها، جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که برای گردشگران بسیار جذاب است.

بهترین سایت رزرو تور استانبول زمینی کدام است؟

ترکیه یکی از زیباترین کشورهای آسیا است. در این منطقه خوش آب‌وهوا جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعددی وجود دارد که درطول سال افراد زیادی برای بازدید از آن‌ها به شهرهای این کشور سفر می‌کنند. استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه است که جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای مانند مسجد آبی، بازار بزرگ استانبول، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلکا و... در آن واقع شده است. در ادامه به معرفی بهترین سایت رزرو تور استانبول، دومورد از اعجاب‌انگیز ترین جاذبه‌های گردشگری آن و بهترین زمان سفر به این شهر می‌پردازیم.

بهترین زمان سفر به استانبول

استانبول را می‌توان زیباترین شهر ترکیه و قطب گردشگری این کشور دانست. افراد زیادی درطول سال به این منطقه تاریخی گردشگری سفر می‌کنند. هرشخصی می‌خواهد، هنگام سفر، بهترین آب‌وهوای آن منطقه را مشاهده کند که اغلب شرکت کنندگان در تور استانبول زمینی نیز همین طرز فکر را دارند. این شهر در همه ماه‌های سال جذابیت خاص خود را دارد و شاید مشکل باشد که بتوان فصلی را بهتر از دیگر زمان‌ها دانست. بااین حال به‌دلیل متفاوت بودن شرایط جوی، بهار و پاییز، دمای این شهر در متعادل‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند آب‌وهوایی وصف نشدنی از این شهر را مشاهده کنند. همچنین در این فصل‌ها، جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که برای گردشگران بسیار جذاب است. بسیاری از فروشگاه‌های استانبول تخفیف‌های خوبی برای اجناس خود می‌گذارند. استانبول در بهار و پاییز به یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید محسوب می‌شود و شما می‌توانید انواع پوشاک، خوراک، لوازم برقی و... را با کم‌ترین قیمت بخرید.

بهترین سایت رزرو تور استانبول زمینی کدام است؟

مسجد ایاصوفیه

این موزه نماد شهر استانبول محسوب می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. ایاصوفیه یک شاهکار معماری مربوط ‌به دوران بیزانس و امپراتوری عثمانی به‌شمار می‌رود که حدود ۱۵۰۰ سال پیش ساخته شده است. برخی از تاریخ‌دانان معتقد هستند این بنا در فاجعه‌ای بزرگ آتش می‌گیرد و تئودئوس دوم دستور بازسازی آن را می‌دهد. این کلیسا به دستور کنستانتین ساخته شد و در قرون وسطا نماد عرفان مسیح محسوب می‌شد. ۹۰۰ سال بعد، یعنی زمانی که نیروهای عثمانی قسطنطنیه را تصرف می‌کنند، پادشاه عثمانی دستور می‌هد که کلیسای بزرگ به مسجد تبدیل شود و اسم آن را به ایاصوفیه تغییر می‌دهد. پس از تغییر کاربری کلیسا به مسجد، مناره‌هایی که درحال حاضر مشاهده می‌شود، به ساختمان ایاصوفیه اضافه شد. با آغاز حکومت مصطفی کمال پاشا، این مسجد را به موزه تبدیل کردند و تاکنون نیز کاربری این موزه تغییر نکرده است. افراد زیادی این مسجد را پیوند اسلام و مسیحیت می‌دانند و اسم آن نیز همین مفهوم را منتقل می‌کند.

ایاصوفیه به‌معنای حکمت مقدس است. مسئولان استانبول ساعت بازدید از این مسجد را از هشت تا ۱۶ اعلام کرده‌اند و پس از این ساعت هیچ بلیطی به گردشگران فروخته نمی‌شود. برای بازدید از بنای مسجد ایاصوفیه باید ۴۰ لیر پرداخت کنید. این مسجد در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و برای بازدید از آن باید به محله سلطان احمد بروید. ناگفته نماند که به‌منظور بازدید از همه مساجد ترکیه باید لباسی مخصوص بپوشید. این لباس برای مردان یک تیشرت بلند و شلوار است و خانم‌ها باید لباسی با یقه بسته، آستین بلند و شلوار بپوشند. درحال‌حاضر، مسئولان مسجد ایاصوفیه لباس بازدیدکنندگان را بررسی نخواهند کرد، اما بهتر است رسوم اهالی این منطقه را رعایت کنیم.

آب انبار باسیلیکا

این مکان یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است که نمی‌توان از زیبایی‌های آن چشم پوشید. آب انبار باسیلیکا یکی از شاهکارهای تکنولوژی در زمان خود محسوب می‌شود و از محبوبیت بالایی میان گردشگران تور استانبول زمینی برخوردار است. باسیلیکا به کلیسای کهن گفته می‌شود و اهالی این منطقه معتقد هستند که این آب انبار به‌جای یک کلیسای قدیمی ساخته شده است. زمانی که به باسیلیکا قدم می‌گذارید، با تعداد زیادی ستون‌هایی مرمری و بزرگ روبرو خواهید شد. این سازه عجیب، هر بیننده‌ای را محو خود می‌کند. این آب انبار به‌دلیل معماری عجیب و خیره‌کننده، بین بومیان ترکیه به یره باتان سیسترن معروف است.  امپراتور روم در قرن ششم دستور ساخت این آب انبار باشکوه را داد و از همان زمان مردم استانبول آب مصرفی خود را از آن تامین می‌کردند. تخمین زده شده که باسیلیکا فضایی برای ذخیره‌سازی حدود ۲۳۳ میلیون مترمکعب آب دارد. شاید برایتان جالب باشد که بخش‌هایی از فیلم معروف جیمز باند در این مکان فیلم‌برداری شده است. برای رسیدن به آب انبار باسیلیکا، باید با ۵۲ پله به زیرزمین بروید. پس از طی ۵۲ پله، با محیطی با ۱۴۰ متر طول، ۷۰ متر عرض و ۹ متر ارتفاع مواجه خواهید شد. در این فضای بزرگ ۳۳۶ ستون علیم‌الجثه مشاهده می‌شود.

بهترین سایت رزرو تور استانبول زمینی کدام است؟

بهترین سایت رزرو تور استانبول زمینی

شرکت‌های مختلفی فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات غیرحضوری سفر آغاز کرده‌اند که یکی از آن‌ها علی بابا است. با مراجعه‌به وبسایت یا اپلیکیشن این شرکت می‌توانید در هرزمان و مکان بلیط، تور و هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. زمانی که به قسمت تور سایت علی بابا می‌روید، باید ابتدا مبدا، مقصد و تاریخ را انتخاب کرده و جست‌وجو را بزنید. اگر قصد دارید تورهای لحظه آخری نیز برای شما نمایش داده شود، کافی است گزینه تورهای لحظه آخری را فعال کنید.

بیشتر بخوانید : هزینه سفر به ترکیه بدون تور چقدر است؟

ما در این مطلب دو مورد از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری استانبول، مناسب‌ترین زمان سفر به آن و بهترین سایت رزرو تور استانبول زمینی را به شما معرفی کردیم. درصورتی که تجربه بازدید از مسجد ایاصوفیه، آب انبار باسیلیکا یا رزرو تور استانبول با بهترین قیمت از علی بابا را داشتید، نظرات خود را درباره این موضوعات با ما به‌اشتراک بگذارید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید