بنابر اعلام وزیر امور خارجه کانادا، این کشور پس آنکه مشخص شد تسلیحات نظامی‌اش در درگیری قره‌باغ به کار برده شده‌اند، صادرات نظامی خود را به ترکیه لغو کرد.

لغو صادرات تسلیحات نظامی کانادا به ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "مارک گارنو"، وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: به دنبال این بررسی که مدارک موثق و معتبری ارائه کرد دال بر اینکه تکنولوژی‌های کانادایی صادر شده به ترکیه در قره‌باغ استفاده شده بودند، من امروز لغو مجوزهای صادرات نظامی به ترکیه را که در پاییز سال ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآمده بودند، اعلام می‌کنم.

او تاکید کرد: این نوع استفاده، نه با سیاست خارجه کانادا و نه با ضمانت‌هایی که ترکیه در رابطه با هدف نهایی استفاده از این تکنولوژی‌ها داده بود، مطابقت ندارد.

در جریان تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ در سال گذشته، ترکیه حمایت قاطعانه خود از جمهوری آذربایجان را ابراز کرد. با این حال باکو تاکید داشت که هیچ گونه کمک نظامی از آنکارا یا دیگر کشورهای خارجی دریافت نکرده چرا که "کاملا آماده بوده تا خودش از منافعش حفاظت کند."

پاییز سال گذشته ارمنستان و جمهوری آذربایجان شاهد تشدید درگیری‌های دیرینه‌شان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ بودند که منجر به تلفات نظامی و غیرنظامی گسترده‌ای برای هر دو طرف درگیری شد. در نوامبر سال گذشته این دو کشور با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بسی امضا کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید