در پی کشته شدن دهها نفر از مردم معترض به کودتا در میانمار از سوی نیروهای امنیتی این کشور، سازمان ملل توقف فوری این خشونت‌ها را خواستار شد.

درخواست سازمان ملل برای توقف هر چه زودتر خشونت‌ها در میانمار

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از وب سایت رسمی سازمان ملل نوشت: بیش از ۸۰ نفر در میانمار روز جمعه جان خود را از دست دادند زیرا گزارش شده است که نیروهای امنیتی در شهر باگو واقع در ۹۰ کیلومتری (۵۶ مایل) شمال شرقی پایتخت تجاری یانگون از سلاح‌های سنگین علیه معترضان استفاده کرده‌اند.

تیم سازمان ملل متحد در میانمار (UNCT) در پیام توییتری نوشت: ما حوادث باگو درباره استفاده از توپخانه سنگین علیه غیرنظامیان و عدم پذیرش مجروحان برای درمان را دنبال می‌کنیم.

بر اساس گزارش وب سایت سازمان ملل، از زمان کودتای نظامی در میانمار در اول فوریه (۱۳ بهمن) صدها غیرنظامی از جمله دستکم ۴۴ کودک در سرکوب میانمار کشته شده‌اند. تعداد زیادی نیز به شدت زخمی شده‌اند و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند.

گزارش‌ها حاکی است که چند صد نفر که به دنبال کسب پناهندگی از کشورهای همسایه هستند از مناطق تحت خشونت گریخته‌اند.

آژانس‌های سازمان ملل همچنین از افزایش شدید قیمت مواد غذایی و سوخت در بسیاری از مناطق میانمار به دلیل بروز اختلال در زنجیره تامین و بازار خبر داده‌اند.

بشردوستان نگرانند که اگر روند افزایش قیمت ادامه یابد، توانایی فقرا و افراد آسیب پذیر برای قرار دادن غذای کافی در سفره خانواده را به شدت تضعیف می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید