یک مقام آگاه از گفتگوی تلفنی مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در استانبول خبر داد.

وزرای خارجه ترکیه و آمریکا تلفنی گفت و گو کردند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، یک مقام آگاه در وزارت خارجه ترکیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه شامگاه دوشنبه با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود تلفنی گفتگو کرد.

طبق اظهارات این مقام آگاه، «وزیر خارجه ترکیه با همتای آمریکایی خود گفتگوی تلفنی سازنده و مفیدی داشت و دو طرف در این گفتگو پیرامون فرآیند صلح در افغانستان و تمهیدات لازم برای برگزاری کنفرانس در استانبول و همچنین سایر موضوعات مربوط به سوریه و خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند».

این مقام آگاه در ادامه افزود که وزرای خارجه ترکیه و آمریکا همچنین در مورد موضوعات مربوط به روابط دوجانبه با یکدیگر گفتگو کردند.

پیش از این نیز وزیر خارجه ترکیه بدون ذکر تاریخ دقیق اعلام کرد که کنفرانس صلح افغانستان در استانبول در ماه آوریل برگزار می‌شود. اما برخی از رسانه‌ها اندکی بعد گزارش دادند که این کنفرانس اواسط ماه آوریل برگزار خواهد شد.

این در حالی است که اوایل روز دوشنبه، گروه طالبان اعلام کرد که برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان که قرار است شانزدهم آوریل برگزار شود، آمادگی ندارد. از سوی دیگر، «عبدالله عبدالله» رئیس «شورای عالی افغانستان برای آشتی ملی» به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که هیأت نمایندگی آنها قرار است در این کنفرانس شرکت کند.

گفتنی است که ایده برگزاری کنفرانس صلح افغانستان در ترکیه از سوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای خطاب به «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان مطرح شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید