زوج جوان به بهانه فروش تجهیزات پزشکی در فضای مجازی دست به کلاهبرداری میلیاردی زدند.

بازداشت زوج کلاهبردار میلیاردی در تهران

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، زوج جوان با راه اندازی یک سایت فروش تجهیزات پزشکی در تهران دست به کلاهبرداری می زدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رییس پلیس فتا تهران گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت های فروش تجهیزات پزشکی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

کلاهبرداری به بهانه فروش تجهیزات پزشکی

این مقام انتظامی ادامه داد: مالباختگان این پرونده در ادامه اظهارات خود گفتند قصد خرید تجهیزات پزشکی در فضای مجازی را داشته که با یک سایت فروش آنلاین این کالاها با قیمت های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشته است مواجه شده و پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شکات رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبرداران با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل ای نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می کنند.

بازداشت زوج کلاهبردار

گودرزی بیان داشت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گردانندگان این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرمین و تشریفات قضایی هر 2 متهم که یک زن و شوهر بودند را در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری بیش از 30 نفر از شهروندان به ارزش ریالی حدود پنج میلیارد ریال اقرار کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: صفحه ای که مجوز دارد حتما باید با آدرسenamad.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد همچنین با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنید، مطمئن شوید که صفحه‌ مشاهده شده، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید