به گفته یکی از مقامات اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، ترکیه در نظر دارد در عمق ۳۲ کیلومتری داخل خاک سوریه مرزهای مصنوعی با پشتیبانی پایگاه‌های نظامی ایجاد کند.

ترکیه به دنبال ایجاد مرزهای مصنوعی در خاک سوریه

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از خبرگزاری هاوار نوشت: «حمید العبد» مقام مسئول در اداره خودگردان شمال و شرق سوریه گزارش داد که ترکیه در حال ایجاد مرزهای مصنوعی با پشتیبانی پایگاه‌های نظامی در عمق ۳۲ کیلومتری داخل خاک سوریه است.

بر اساس این گزارش اظهارات العبد همزمان با اقدام ترکیه به تقویت تجهیزات نظامی مانند سلاح سنگین و رادارهای پیشرفته در برخی از پایگاه‌های خود و نیز حفر سنگرها و ایجاد پوشش‌هایی به طول ۱۵ کیلومتر در مجاورت جاده بین‌المللی ام ۴ در منطقه «عین عیسی» مطرح شده است.

العبد گفت: «در حال حاضر ترکیه تلاش می‌کند تا مناطق اشغالی در شمال جاده بین‌المللی را از مناطق جنوبی جدا کند و نشانه‌های آن با تاسیس پنج پایگاه نظامی در منطقه عین عیسی نمایان شده است.»

بر اساس این گزارش ترکیه از نوامبر گذشته پنج پایگاه نظامی در اطراف شهر عین عیسی واقع در شمال غرب شهر رقه تاسیس کرده و این شهر و روستاهای مجاور آن ماه‌هاست که هدف بمباران ترک‌ها قرار گرفته و ساکنان شش روستا آواره شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید