یک سنگ فضایی که به تازگی کشف شده است، امروز از فاصله بسیار نزدیک با زمین عبور خواهد کرد.

امروز یک سیارک از بیخ گوش زمین می‌گذرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از اسکای نیوز، امروز سیارکی کوچک در فاصله نزدیک ۱۹ هزار و ۸۱۶ کیلومتر از سطح زمین که تقریباً به اندازه ۵ درصد فاصله زمین تا ماه است، عبور خواهد کرد.

ستاره‌شناسان آماتور با استفاده از تلسکوپ می‌توانند عبور این سیارک را در حالی که کهکشان "مسیه ۹۵" را تحت نظر دارند، مشاهده کنند.

این سنگ فضایی که به تازگی کشف شده است، امروز دوشنبه ۱۲ آوریل ۲۰۲۱ از کنار سیاره ما عبور خواهد کرد و به ما نسبت به سیارک‌های دیگر بسیار نزدیک خواهد شد، حتی بسیار نزدیکتر از ماهواره‌های زمین آهنگ که در مدار ۳۵ هزار و ۷۸۶ کیلومتری بالاتر از سطح زمین هستند.

این سیارک کوچک به عنوان "۲۰۲۱GW۴" نام‌گذاری شده و قطر آن حدود ۵ متر تخمین زده شده است که می‌توان گفت به اندازه یک خودروی ون است.

ستاره‌شناسان می‌گویند این یک سنگ فضایی کوچک است و خطر برخورد با زمین ندارد.

این سنگ فضایی در مقایسه با زمین با سرعت ۳۰ هزار و ۱۰۴ کیلومتر در ساعت یا ۸.۳۶ کیلومتر در ثانیه حرکت می‌کند. نزدیکترین فاصله این سیارک با زمین در ساعت ۱۷:۳۰ امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ اتفاق می‌افتد. 

عبور این سنگ فضایی با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نخواهد بود، اما می‌توان آن را با تلسکوپ‌های دارای دوربین رصد کرد.

سیارک "۲۰۲۱GW۴" در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۱ با استفاده از تلسکوپ ۱.۵ متری "نقشه آسمان کاتالینا" در کوه "لمون" واقع آریزونا آمریکا کشف شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید