به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین برای شروع مذاکرات صلح در شرق اوکراین باید بعضی از شروطی که در پیمان مینسک ذکر شده‌اند، اجرایی شوند.

لزوم اجرای برخی شروط مینسک برای ازسرگیری مذاکرات صلح در شرق اوکراین

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین می گوید انجام هرگونه مذاکرات صلح در شرق اوکراین، مستلزم اجرای برخی شروط ذکر شده در پیمان مینسک است.

به گفته وی، در حال حاضر، مشاوران سیاسی در تلاش برای ازسرگیری دور جدیدی از گفتگوها در چارچوب نرماندی هستند.

در چارچوب گروه نرماندی، سران کشورهای اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه برای حل اختلاف میان دولت کی یف و جدایی طلبان شرق اوکراین گرد هم می آیند.

در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵، این گروه موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسک» را در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضا برساند.

این توافق مجموعه گام‌هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

به گزارش مهر، روسیه می گوید تشدید دور تازه ای از تنش ها در شرق اوکراین که به بی ثباتی در مرز مشترک دو کشور منجر شده است؛ محصول اقدامات دولت کی یف است که به قصد تحریک جدایی طلبان انجام می شود.

این در حالی است که آمریکا و اروپا موضع مداخله جویانه ای را در قبال تحرکات شرق اوکراین اتخاذ کرده و روسیه را از بابت مستقر کردن نیروی نظامی در امتداد خط مرزی سرزنش می کنند حال آنکه مسکو می گوید این اقدامی دفاعی است و قصد تهدید هیچ کشوری را ندارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید