«ایرج حریرچی» معاون کل وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر آمار افراد فوت شده به دلیل کرونا بیش از ۲۰۰ نفر است.

 ۲۵ درصد کل فوتی‌های کشور بر اثر کرونا است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، معاون کل وزیر بهداشت گفت: در حالت عادی حدود هزار نفر روزانه در کشور فوتی داریم، در واقع ۲۵۰ فوتی کرونا، یعنی ۲۵ درصد کل فوتی‌های کشور و این رقم کمی نیست.

«ایرج حریرچی» معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به نگرانی از موج چهارم، در پویش اطلاع رسانی مقابله با کرونا در ارتباط آنلاین، بیان کرد: پیش بینی این است که وضعیت بدتر می‌شود، در حال حاضر آمار افراد فوت شده به دلیل کرونا بیش از ۲۰۰ نفر است، در حالت عادی حدود هزار نفر روزانه در کشور فوتی داریم، در واقع ۲۵۰ فوتی کرونا، یعنی ۲۵ درصد کل فوتی‌های کشور به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند و این رقم کمی نیست.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت می‌گوید تعداد کشته‌ها بیشتر می‌شود حتی ممکن است از پاییز که بالای ۴۰۰ فوتی رسیدیم هم بدتر شود. همه‌ی این افراد خواهر، برادر، پدر، مادر و همسر یک نفر هستند، وقتی جان کسی از بین می‌رود همه‌ ما مورد سوال قرار می‌گیریم، نیاز است تا مردم را متقاعد کنیم که همکاری کنند. 

وی گفت: در لایه‌هایی از مردم در اجرای پروتکل‌ها موفق بودیم اما در لایه‌هایی از مردم یا به علت نیازهای اقتصادی یا مشکل انتقال مفهوم و مشکل ایجاد باور نتوانستیم آنها را قانع کنیم، در شرایطی که اسفند و ۶ ماه دوم سال ۹۹، تعطیلی فعالیت حضوری دانش آموزان، معلمان و استادان، منع تردد شبانه، شهرهای قرمز، محدودیت های سفر و تعطیلی های برخی ادارات را داشتیم، اما کاهش تردد مردم حدود چهار درصد نسبت به قبل از کرونا بود در واقع اتفاق خاصی نیفتاده است.

معاون وزیر ادامه داد: مردم به کوه و جنگل نمی‌روند و به جای آن به خانه‌های هم می‌روند، در همین بین اگر ۳۵ درصد مردم خوب عمل می‌کنند یک تعدادی بدتر از قبل رفتار می‌کنند که درصد این عدم رعایت پروتکل‌هل را به همراه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    تعطیلی راه علاج مشکل نیست برای مقابله باکرونا باید مردم را پخش کنیم مثلا ساعات کار بنگاها وکارگاههاراافزایش دهیم تامردم باتراکم کمتر به مراکز خدمات مراجعه کنند ودر بعضی از ساعات روز مراکز پرتردد مثل بازار ومراکز تفریحی راتعطیل کنیم وتجمع بیش از یک خانواده راکنترل ونظارت نماییم این کار را از طریق بسیج کلیه نیروها به پیش ببریم نظارت برکوچه ها محله ها تجمعات وکوچه نیشینی ها قهوه خانه های محلی مغازه ها هرچند کارسختی است ولی نیاز ضروی امروز مردم ایران می باشد پزشکان باید زود به مطب ها بیایند ودیر تعطیل کنند وانتظار در مطب ها وجود نداشته باشد دادسراها باید باتعین دقیق زمان حضور وافزایش ساعات کار ازدحام راحداقل کنندوبعضی از وظایف در فضای باز انجام گیرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید