در پی تخریب نمای یک مرکز فرهنگی اسلامی در غرب فرانسه با شعارهای اسلام‌هراسی، پاریس این اقدام را محکوم و آن را حمله به آزادی اساسی خواند.

مسلمانان همانند دیگر گروه‌های مذهبی در فرانسه مستحق محافظت هستند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: این شعارها بر روی ضلعی از ساختمانی که از آن به عنوان نمازخانه در شهر "رن" استفاده می‌شد، کمی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در فرانسه در روز سه‌شنبه پیدا شدند.

"ژرار دارمانین"، وزیر کشور فرانسه گفت: این یک حمله منزجرکننده علیه آزادی اساسی برای معتقد بودن به هر دینی و اینکه مسلمانان نیز همانند دیگر گروه‌های مذهبی در فرانسه مستحق محافظت هستند، محسوب می‌شود.

وی پس از بازدید از این مکان گفت: حملات علیه مسلمانان در حقیقت حملات علیه جمهوری فرانسه هستند.  

از جمله شعارهای نوشته شده بر این ساختمان می‌توان به "کاتولیک، مذهب این کشور" و "نه به اسلامی‌سازی" اشاره کرد.

"شورای ایمان مسلمانان فرانسه" که یکی از گروه‌های مهم نمایندگی مسلمانان در فرانسه محسوب می‌شود، این رویداد را یک "تعرض و خشونت غیرقابل تحمل" دانست.

این انجمن در توییتی اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در مواجه با موج اقدامات ضد مسلمانان، "شورای ایمان مسلمانان فرانسه" از تمامی مسلمانان در فرانسه می‌خواهد تا هوشیار باشند.

فرانسه شکل محکم و سختگیرانه‌ای از سکولاریسم را دنبال می‌کند که برای جدایی مذهب از زندگی عمومی طراحی شده است.

دارمانین، یکی از مقامات محافظه‌کار دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه حامی اصلی قانون در حال تصویب در پارلمان است که به گفته دولت برای مقابله با آنچه که آن را "بنیادگرایی که ارزش‌های فرانسه را متزلزل می‌سازد" می‌داند، طراحی شده است.

در جریان پیش‌نویس این قانون با نمایندگان ارشد از تمامی مذاهب رای‌زنی شد و "شورای ایمان مسلمانان فرانسه" از این لایحه حمایت می‌کند.

اگرچه این قانون، اسلام را از دیگر مذاهب جدا نمی‌کند اما برخی منتقدین معتقدند که این قانون انگشت اتهام را به طرف مسلمانان نشانه گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید