مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از سقوط یک دکل ایرانسل در شهرستان بابل در نزدیکی منزل دو خانواده خبر داد.

ماجرای سقوط یک "دکل مخابرات" در بابل چه بود؟

به گزارش  سلام نو به نقل از رکنا، ساعت ۴ صبح روز گذشته، یک دکل ایرانسل در شهرستان بابل به فاصله ۳ متر دورتر از منزل دو خانواده که در خواب بودند سقوط کرد که می‌توانست موجب مرگ آنان شود اما ماجرا چه بود.

گفته می شود، بی‌توجهی در بازبینی فنی مسئولان و حفاظت نکردن از دکلی که یکسال از نصب آن می‌گذرد، موجب سرقت بخشی از لوازم و پیچ و مهره آن توسط سارقان شد.

سیدمصطفی فلاح مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندراندر این رابطه گفت: ساعت ۴ صبح روز گذشته ۲۱ فروردین‌ماه، یک دکل ایرانسل در شهرستان بابل در زمین کشاورزی سقوط کرد.

وی افزود: تنها دیوار بلوکی آسیب دید که دور زمین کشیده شده بود و خسارت جانی نداشت.

اطلاعیه ایرانسل درباره سقوط دکل در بابل

 در پی بروز حادثه برای دکل ارتباطی ایرانسل در حاشیه شهر بابل، ایرانسل نیز اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به اطلاع می‌رساند، پیش از بامداد شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰، فرد یا افرادی ناشناس، با هدف از بین بردن و حذف دکل ارتباطی سایت ایرانسل در حاشیه شهر بابل، اقدام به آسیب رساندن به این سایت کرده‌اند.

این فرد یا افراد، با آسیب به بخشی از فنس‌های حفاظتی، وارد سایت شده و تمامی مهره‌های اتصال به فوندانسیون مربوط به دو پایۀ دکل و بخشی از مهره‌های متعلق به پایۀ سوم را باز و اقدام به تخریب آن کرده‌اند که این امر متأسفانه، منجر به بروز حادثه و سقوط این دکل در نخستین ساعات بامداد امروز شده است.

خوشبختانه با توجه به قرار گرفتن این دکل در زمین‌های کشاورزی ، این اقدام غیر انسانی، فارغ از وارد کردن خسارت زیاد به تجهیزات سایت ایرانسل، صرفاً با آسیب به بلوک‌های سیمانی زمین‌های کشاورزی همراه بوده است.

تیم‌های فنی ایرانسل به محض قطع ارتباط این دکل با شبکه بر اثر وقوع این حادثه ، با حضور در محل، نسبت به ایمن‌سازی و پیگیری برای جابه‌جایی تجهیزات حادثه‌دیده، اقدام کرده‌اند.

در همین رابطه، ایرانسل با اطلاع این حادثه به مراجع انتظامی و قضائی و تشکیل پرونده با حضور نمایندگان آنها در محل حادثه، پیگیری برای شناسایی و برخورد با عامل یا عوامل بروز این حادثه را آغاز کرده است.

ایرانسل همواره با اتخاذ تدابیر مختلف، در پی آن است که از وجود بالاترین سطح ایمنی در سایت‌های ارتباطی خود اطمینان حاصل کند و در این مورد هم به دنبال آن است که پیگیری و برخورد با عامل یا عاملان این حادثه، فتح‌بابی برای مقابله با اقدامات مشابه مجرمان در فضای خدمات‌رسانی همۀ خدمتگزاران صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات کشور شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید