روز گذشته با تداوم درگیری‌ها و اعتراضات در میانمار، دست کم ۸۲ نفر توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.

۸۲ کشته در جریان اعتراضات در میانمار

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، روز جمعه هفته گذشته نیز ارتش میانمار دست‌کم ۱۰۰ تن را در جریان تظاهرات در شهر یانگون قتل عام کرده است.

گفتنی است نظامیان میانماری همچنین دهها تن از معترضان به کودتا در این کشور را دستگیر کرده اند و شماری از این افراد به اعدام محکوم شده اند.

گزارشهای خبری به نقل از شاهدان نشان می‌دهد، نظامیان میانمار پس از قتل عام معترضان، اجساد آن‌ها را به جای نامشخصی انتقال داده‌اند و از انتشار آمار کشته شدگان خودداری می‌کنند.

بنابر اعلام رسانه‌های خبری، از زمان وقوع کودتای نظامی در میانمار در اولین روز از ماه فوریه، بیش از ۶۵۰ نفر توسط پلیس و ارتش میانمار کشته شده‌اند.

این در حالیست که برخی دیگر از رسانه‌های خبری، شمار قربانیان را بیش از ۷۰۰ تن اعلام کرده‌اند.

نیروهای امنیتی میانمار همچنین بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از مردم را بازداشت کرده اند.

۸۲ کشته در جریان اعتراضات در میانمار

پایگاه خبری «چنل نیوز آسیا» نیز در گزارشی در روز یکشنبه اعلام کرده است در جریان وقوع انفجار در بانک ماوادی در شهر یانگون یکی از نیروهای امنیتی به شدت زخمی شده است.

از زمان وقوع ناآرامی در میانمار، که زیر نظر ارتش میانمار اداره می‌شود، بیشتر مشتریان این بانک خواستار مسدود شدن حسابهای بانکی خود در اعتراض به اقدامات ارتش در این کشور شده‌اند.

گفتنی است ارتش میانمار با هدف قطع دسترسی مردم به اطلاعات و اشتراک گذاری تصاویر اعتراضات در رسانه‌های اجتماعی، خدمات اینترنت را مسدود و بسیاری از شبکه‌های خبری تلوزیونی را تعطیل کرده است.

از سوی دیگر حکومت نظامی میانمار با ورود نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار مخالفت کرد.

کریستین شرنر بورگنر نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در حال سفر به کشورهای آسیایی برای یافتن راهی برای خروج از بحران این کشور است.

نظامیان میانمار اول فوریه ۲۰۲۱ و ساعاتی پیش از  تشکیل جلسه پارلمان جدید، قدرت را به دست گرفتند و به مدت یک سال وضعیت اضطراری اعلام کردند. کودتاگران مدعی تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر هستند.

در این کودتا، آنگ سان سوچی، رئیس دولت غیرنظامی، «یو وین مینت»، رئیس جمهوری و بسیاری از نمایندگان پارلمان و شخصیت‌های سیاسی بازداشت شدند. از آن زمان تاکنون، اعتراضات مردم با خشونت سرکوب شده است. 

گفته می‌شود خانم سوچی در حبس خانگی به سر می‌برد و از زمان کودتا تاکنون دیده نشده است

بنابر اعلام گزارشهای خبری، ارتش، حاکمیت این کشور را به مدت یک سال در اختیار گرفته و «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش را به عنوان رئیس‌ جمهوری انتخاب کرده است.

میانمار با ۵۴ میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی آسیا واقع شده و با بنگلادش، هند، چین، تایلند و لائوس مرز مشترک دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید