۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 55240191

مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از ۳ زلزله بامدادی در مناطق مختلف کردستان خبر داد.

جزییات ۳ زمین‌لرزه در کردستان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سه زلزله بامداد امروز در مناطق مختلف کردستان روی داد که بزرگترین آن ۳.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بود و در بوئین سفلی بانه ثبت شد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این سه زمین لرزه به ترتیب در آرمرده بانه در ساعت ۶ بامداد به بزرگی ۳.۶ ریشتر، در حوالی بانه در ساعت ۶:۱۶ دقیقه به بزرگی ۳.۸ ریشتر و در بوئین سفلی در ساعت ۶:۵۲ رخ داده و به بزرگی ۳.۷ ریشتر روی داده است.

تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این سه زمین لرزله گزارش نشده است.

ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان چندین پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن ۳.۸ ریشتر قدرت داشت.

تاکنون پنج هزار و ۹۷۸ واحد مسکونی در ۳۸ روستای مریوان از لحاظ میزان خسارات زلزله، ارزیابی شده که ۲۶۰ واحد باید بازسازی و احداث و ۱۴۱ واحد نیز باید تعمیر شود و در داخل شهر مریوان نیز ۲۹ واحد مسکونی ارزیابی شده که ۱۰ واحد نیاز به بازسازی و ۱۱ واحد باید تعمیر شود و در شهر کانی‌دینار هم ۴۴ واحد نیاز به بازسازی و ۱۰ واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد.

بانه در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید