اختلافات میان دو جریان المستقبل به ریاست سعد حریری و جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل، بر سر تشکیل کابینه جدید این کشور در حال شدت گرفتن است.

اختلاف میان حزب حریری و باسیل همچنان ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از البلد، به دنبال تشدید بحران تشکیل دولت جدید لبنان، اختلافات میان جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل و جریان المستقبل به ریاست سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان نیز تشدید شده است.

در همین حال، هیات سیاسی جریان آزاد ملی با صدور بیانیه‌ای پس از نشست دوره‌ای خود تأکید کرد: شکی وجود ندارد که سعد حریری برای تأخیر در تشکیل دولت تلاش می‌کند.

این جریان در ادامه سعد حریری را به تلاش برای دستیابی به "نصف بعلاوه یک" اعضای دولت متهم کرد.

در مقابل، جریان المستقبل نیز در بیانیه‌ای در پاسخ به این اتهام زنی تأکید کرد: از بیانیه جریان آزاد ملی اینگونه برمی‌آید که رهبری این جریان در بدترین مراحل خود از سردرگمی و انکار سیاسی قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: از جمله نشانه‌های جدید انکار در میان رهبران این جریان، گفته آنها است که نخست‌وزیر مکلف مسئول شکست ابتکارعمل فرانسه است و این اظهارات بر خلاف همه اظهارات، گزارش ها و مواضع صادر شده توسط پاریس و بیروت در این زمینه است.

در بیانیه جریان المستقبل آمده است: اظهارات مقامات این جریان درباره قصد سعد حریری برای تلاش با هدف به دست آوردن نصف به علاوه یک اعضای دولت، یک تلاش تکراری برای فرار به جلو و توجیه تأکید آنها بر به دست آوردن یک سوم تعیین کننده است.

حریری ماه اکتبر پس از استعفای دولت حسان دیاب در پی انفجار بندر بیروت که ۲۰۰ کشته و خسارات مالی گسترده‌ای در این شهر بر جای گذاشت، مامور تشکیل کابینه شد.

آخرین نشست حریری و عون هیچ نتیجه چشمگیری در پی نداشت. اختلاف‌نظرها میان دو طرف بر سر تشکیل کابینه ماه‌هاست ادامه دارند و همین امر امیدها را نسبت به تغییر روند فروپاشی مالی و بحران وخیم اقتصادی این کشور نابود می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید