ویتامین ث از ویتامین های مهم و ضروری برای بدن است و کمبود ویتامین ث یک بیماری جدی است و می‌تواند گاهی مرگبار باشد.

نشانه‌های کمبود ویتامین ث در بدن

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، ویتامین ث یک ویتامین محلول در آب است و بدن شما برای عملکردهای متعدد روزانه به آن نیاز دارد. زنان بزرگسال روزانه به ۷۵ میلی گرم و مردان به ۹۰ میلی گرم ویتامین سی نیاز دارند. شما به راحتی می توانید این ویتامین را از طریق مصرف برخی مواد غذایی به بدن برسانید.

ویتامین ث برای رشد و ترمیم بافت های سراسر بدن مورد نیاز است. این ویتامین به تولید کلاژن برای بازسازی سلول های پوست، بهبود زخم، جذب آهن و حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. ویتامین ث  یک آنتی اکسیدان قوی است که در کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد موثر بوده و به پیشگیری از پیشرفت بیماری های قلبی و سرطان ها می انجامد.

کمبود ویتامین ث یک بیماری جدی است و می تواند گاهی مرگبار باشد. در اینجا نشانه های عجیب کمبود این ویتامین در بدن را دنبال کنید:

خونریزی لثه ها:

لثه های شما تا حدودی از کلاژن تشکیل شده اند و در هنگام فقر ویتامین ث ، حساسیت بیشتری دارند و دچار خونریزی می شوند. تورم لثه ها نیز ناشی از کمبود ویتامین سی است. ویتامین ث آنتی اکسیدانی است که به کاهش التهاب کمک می کند و مطالعات نشان داده که مصرف دوز مناسب آن در بهبود سلامت لثه ها و کاهش التهاب آنها موثر است.

خونریزی بینی:

این خونریزی زمانی رخ می دهد که عروق خونی کوچک دچار پارگی می شوند. از آنجا که رگ های خونی با کلاژن تقویت می شوندف کمبود ویتامین ث می تواند منجر به پارگی آنها و بروز خونریزی بینی شود. مصرف کافی ویتامین ث خود عاملی برای جلوگیری از این نوع خونریزی های گاه به گاه است.

خشکی مو:

داشتن موهای سالم و براق نشان دهنده دنباله روی از یک رژیم متعادل و سالم است. خشکی مو در مقابل از کمبود ویتامین ث خبر می دهد. مو به کلاژن برای حفظ سلامتی نیاز دارد. کمبود ویتامین ث منجر به کاهش تولید کلاژن و تضعیف و شکنندگی موها می شود.

خشکی پوست:

ویتامین ث یکی از مواد ضروری در ساخت پروتئین ‌های پوست است و کمبود این ویتامین در بدن باعث از هم گسیختگی سلول‌ های پوست شده و مشکلاتی از قبیل ترک، زخم، شل شدن و چین و چروک پوست را ایجاد می ‌کند.

کمبود آهن:

بدن شما دو نوع آهن را جذب می کند: آهن هم و غیر هم. آهن هم معمولا از طریق منابع حیوانی جذب می شود و منابع گیاهی آهن غیر هم را به بدن می رسانند که البته جذب آنها ضعیف تر از نوع اول است. مصرف ویتامین ث باعث جذب موثرتر آهن غیر هم در بدن می شود و نشان داده شده که یک شاخص برای فقر آهن، کمبود ویتامین ث است.

خستگی و کاهش خلق و خوی:

ویتامین ث در افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی نقش کلیدی دارد و کمبود آنها باعث تنزل انرژی و افسردگی می شود.

ابتلا به عفونت:

تاثیر منفی بر بهبود زخم‌ ها و ابتلای سریع به انواع عفونت‌ ها بخصوص سرماخوردگی و آنفلوآنزا از نشانه ‌های دیگر فقر ویتامین ث است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید