با صدور فیش‌های حقوق فروردین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی در روز پنج شنبه مشاهده شد که افزایش حقوق سالانه با توجه به پایه حقوق تیر ۹۹ اضافه شده است.

حرف بازنشستگان تامین اجتماعی: همه ما را فریب داده‌اند!/ احکام اشتباه بازنشستگان تامین اجتماعی کی اصلاح می‌شود؟

به گزارش سلام نو، خراسان نوشت: روز پنج‎شنبه که فیش‌های حقوق فروردین بازنشستگان صادر شد، آن‌ها متوجه شدند که افزایش حقوق سالانه و مرحله دوم همسان‌سازی اجرایی شده است اما دریافتی‌ها آن رقمی نیست که با فرمول‌های مورد انتظار تطابق داشته باشد.

حرف بازنشستگان تامین اجتماعی این بود: «به جای این‌که افزایش حقوق سالانه ما را با پایه حقوق اسفندماه ۹۹ حساب کنند، حقوق تیر ۹۹ را در نظر گرفته‌اند که قبل از مرحله همسان‌سازی بود و مبلغش پایین‌تر؛با این کارهمه ما را فریب داده‌اند.»

در پی این اتفاق ناخوشایند، نمایندگان کانون‌ها و انجمن‌های کارگری بازنشستگان شروع به اعتراض کردند که ما نیز دیروز در گزارشی با عنوان «زرنگ‌بازی تامین اجتماعی!» به این موضوع پرداختیم که تامین اجتماعی نیز قول داد طی ۲۴ ساعت نتیجه بازنگری را اعلام کند. ظهر دیروز تامین اجتماعی نتیجه این بازنگری را اعلام کرد که اگرچه بیش از یک‌ماه زمان برای اصلاح این اشتباه خواستار شده است اما بازنشستگان امیدوارند پس از این زمان فیش‌های حقوق‌شان بر مبنای تازه‌ترین پایه حقوق محاسبه شود نه به زمان قبل از اجرای همسان‌سازی که تیرماه ۹۹ است. به هر روی تامین اجتماعی دیروز در اطلاعیه‌ای آورد:

نظر به انعکاس نقطه‌نظرات مستمری‌بگیران سازمان از سوی مدیران کل استان‌ها و کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور مبنی بر وجود پاره‌ای اشکالات و ابهامات در چگونگی افزایش مستمری فروردین ‌۱۴۰۰ برخی از غیرحداقل‌بگیران، با وصول نظرات و بررسی کارشناسی به عمل آمده؛ وجود بعضی ایرادات نرم‌افزاری در محاسبات مستمری متناسب‌سازی‌شده در خصوص متوسط‌بگیران(غیرحداقل بگیران) ملاحظه شد که مستلزم اصلاح فنی و نرم‌افزاری است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بر این اساس مقرر شد به منظور جلوگیری از توقف در پرداخت مستمری‌ها، پرداخت بر مبنای محاسبات فعلی استمرار یابد و همزمان نسبت به بررسی و رفع ایرادات نرم‌افزاری و اعمال اصلاحات و صدور احکام جدید برای مستمری‌بگیران فوق تا پایان اردیبهشت سال جاری، اقدام لازم انجام شود.

 در همین زمینه بیات رئیس کانون‌عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هم عصر دیروز گفت: در جلسه‌ (صبح دیروز) با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد ایراداتی که در زمینه صدور احکام جدید بازنشستگان وجود داشت، برطرف شود. وی افزود: مقرر شد احکام مجدداً موردبازبینی و اصلاح قرار گیرند و مبنای صدور احکام با لحاظ متناسب‌سازی مردادماه ۹۹، افزایش سنواتی و مرحله دوم متناسب‌سازی باشد. توقفی در پرداخت مستمری‌ها نخواهیم داشت و تغییرات جدید در فیش اردیبهشت‌ماه مستمری‌بگیران لحاظ و پرداخت می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    سلام.. اقای بیات مقصر اصلی شماهستید چراکه در جلسه باید توافقات باطرف مقابل ثبت واعضا جلسه امضا کنند ودر اینگونه مواقع در تلویزیون وفضای مجازی پخش شود... واز طرفی بعید میدانم شما علم کافی جلسه رانداشته باشید.. پس لطفا بابازنشسته ها ومستمری بگیران تامین اجتماعی صادق باشید ودر صورت عدم توانایی لطفا استعفا خود را عنوان نمایید
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    متاسفانه به دلیل عدم اطلاع کامل مسئولین کانون از جمله صادقی،بیات ودهقان کیا به محاسبات مالی مجددا فریب خواهند خورد،انشا الله اینبار کم دانشیشان به نفع بازنشستگان باشد،ولی فکر نکنم
  • تاج IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    4 0
    بابا جمع کنید بندوبساتتون رو.فک کردین ملت خرن.با این افزایش که فقط افزایش سالانه میشه.پ همسان سازی کوووو.(....).شرم بر شماها.اه این همه بازنشسته بدبخت دامنتون میگیره.اخه تا کی بی رحمی،بازنشسته ای که عزتش رو ازش گرفتین
  • علیرضا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    زمانی که پول ،پول بود ارزش داشت هرچه پول گرفتیم از حقوق گرفته تا اضافه کاری وعیدی وتشویقی وبهره وری و..... اول پول بیمه آنرا پرداختیم 32 سال کار کردیم خلاصه از شانس بد ما دو سال آخر خدمت ما همزمان شد با ورشکستگی شرکت و آن علتی شد تا نگذاشتن ما اضافه کاری داشته باشیم و از طرف دیگر بیمه هم زرنگی کرد مبنای محاسبه حقوق را دو سال آخر در نظر گرفت و چون حقوق دریافتی کم بود آن علتی شد که من و صدها نفر امثال من با 32 سال سابقه شده ایم حداقل بگیر افرادی هم هستند با پارتی ومدرکهای الکی و ریاکاری و پاچه خواری حقوقهای بیست میلیونی بیشتر میگیرند سال 99 حقوقم سه میلیون تومان بود چند روز پیش نگاه کردم چهار میلیون کرده اند که پول زندگی زیر خط فقر هم نمیشود
  • بازنشسته تنبیه اجتماعی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    دوماهه که جناب سالاری و وزیر دارن با اعداد وارقام بازی میکنن نتیجه اش شد همان بدبختی سال گذشته هیچ افزابشی در کار نبوده انسانیت وعدالت تو این کشور سالهاست مرده فقط جنگ جنگ صندلی وقدرت است نردم گوشت قربانی هستند با چهار میلیون بازنشسته باید.درسال جدید نمیره اما حقوق های نجومی مال شریعتمداری هاست ومال سالاری هاست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید