احمد ابو الغیط، دبیر کل اتحادیه عرب در سفر به عراق با برهم صالح، رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار برهم صالح با دبیر کل اتحادیه عرب در عراق

به گزارش سلام نو به نقل از مهر،  احمد ابو الغیط دبیر کل اتحادیه عرب که به عراق سفر کرده است، با برهم صالح رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و نیز چالشهای امنیتی و سیاسی کنونی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این دیدار چالشهای بهداشتی مربوط به کرونا و ضرورت همدلی در مقابله با آن مورد رایزنی قرار گرفت.

رئیس جمهور عراق در این دیدار گفت: تلاش عراق حمایت از گفتگو برای حل مشکلات و کاستن از تنش در منطقه و برقراری همکاری عربی مشترک برای تثبیت امنیت و ثبات در منطقه است. 

وی امنیت و ثبات عراق را بخش جدایی ناپذیر امنیت و ثبات منطقه توصیف کرد و بر همکاری اقتصادی و تجاری و حمایت از فرصت های توسعه تاکید کرد و به نقش اتحادیه عرب در این زمینه از طریق هماهنگی مواضع میان کشورهای عضو اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست گشایشی که عراق در پیش گرفته است برگرفته از این است که گفتگوهای مشترک برای تقویت ثبات مهم است زیرا ثبات عراق و حاکمیت آن عاملی است که نقش اساسی در امنیت کل منطقه ایفا می کند و نمی توان از آن بی نیاز بود.

دبیر کل اتحادیه عرب نیز در این دیدار بر حمایت این اتحادیه از تلاش های دولت عراق در موضوع مبارزه با تروریسم تاکید کرد و به شرحی از تلاش های این اتحادیه در تقویت همکاری عربی و تثبیت امنیت و ثبات منطقه اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید