۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 55239799

دندان درد یکی از امراض شایع و دردناکی است که افراد در طول زندگی دچار آن می‌شود و اگر درد دندان دارید ، بسیار مهم است که هر چه زودتر به یک متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید تا آنها بتوانند وضعیت دندان شما را ببینند.

دلایل اصلی درد دندان چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، دندان‌های شما ممکن است به دلیل ترک خوردن، حفره، شکسته شدن، افتادن یا آبسه در دهان شما آسیب ببینند. ساییدن یا فشردن دندان‌های شما در شب نیز ممکن است باعث درد دندان شود. ابتلا به عفونت سینوسی همچنین می‌تواند باعث درد شود زیرا اعصاب بینی شما نیز به دندان‌ها می رساند.

دندان درد می‌تواند از کمی آزار دهنده بودن تا یک درد سوزشی ناتوان کننده باشد. عوامل مختلفی می‌تواند در دندان درد نقش داشته باشند و موارد دندانپزشکی معمولاً قابل تشخیص نیستند. اگر از هر نوعی درد دندان را تجربه می‌کنید ، مهم است که به دندانپزشک مراجعه کنید. در اینجا به شش دلیلی که ممکن است درد دندان را تجربه کنید می پردازیم:

1. یک حفره

حفره یک ناحیه پوسیده است که منجر به ایجاد سوراخ در دندان می‌شود. حفره ها می‌تواند دردناک باشند و در صورت مصرف چیزی به خصوص مواد مصرفی سرد یا گرم ممکن است آسیب بیشتری ببینند و معمولاً حساسیت حفره‌ها به دمای سرد و ایجاد درد دندان است.

حفره ها با بزرگتر شدن و نزدیکتر شدن به عصب که در مرکز دندان است، درد بیشتری ایجاد می کنندو برای تسکین درد باید حفره ها توسط دندانپزشکان پر شود.

توصیه عمومی: شما باید هر شش ماه برای معاینه منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا حفره ها را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

2. شکستگی دندان

شکستگی قابل رویت - وقتی تکه ای از دندان شکسته شود - می‌تواند در اثر ضربه خوردن یا حتی گاز گرفتن یک جسم سخت اتفاق بیفتد. شکستگی دندان می‌تواند درد زیادی ایجاد کند، به خصوص اگر شکستگی به داخل عصب گسترش یابد. در این حالت کانال ریشه یا استخراج آن ضروری است و درمان بستگی به شدت شکستگی دارد.

حتی اگر شکستگی به عصب کشیده نشود، ممکن است دندان شما همچنان احساس زخم کند. به ویژه ممکن است هنگام خوردن یا آشامیدن حساسیت را تجربه کنید که پس از ترمیم دندان توسط دندانپزشک این مشکل برطرف می‌شود.

3. آبسه یا عفونت

اگر در دهان خود عفونت داشته باشید، ممکن است باعث ایجاد توده چرک شود که به عنوان آبسه شناخته می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث درد شدید و ضربان دار شود. این حالت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که یک حفره یا آسیب بر روی پالپ دندان (مرکز دندان) که شامل عصب است ، تأثیر بگذارد.

در صورت مشاهده توده چرک روی لثه ها ممکن است بتوانید آبسه را تشخیص دهید. اما دسترسی می‌تواند نامرئی باشد و در زیر ریشه دندان قرار داشته باشد ، بنابراین مراجعه به دندانپزشک مهم است.

مراحل درمان آبسه

  • تخلیه آبسه
  • تجویز آنتی بیوتیک
  • درمان کانال ریشه
  • کشیدن دندان احتمالی

4. دندان قروچه

دندان قروچه یا فشردن دندان‌ها می‌تواند باعث ایجاد ترک های ریز و دردناک شود. علامت کلاسیک ترک دندان، درد هنگام رها شدن پس از گاز گرفتن یک جسم سخت است. دندان شکسته یکی از شرایط دشوار تشخیص است ، زیرا شکستگی همیشه در اشعه ایکس نشان داده نمی‌شود.

حتی اگر دندان ترک خورده نداشته باشید ، هنوز هم ساییدن یا فشردن آن باعث درد می‌شود. برای مقابله با این مسئله ، سعی کنید از تکنیک های آرام سازی برای کاهش سطح اضطراب کلی خود استفاده کنید.

همچنین می توانید از محافظ شب هنگام خواب استفاده کنید تا از فشردن دندان در طول شب جلوگیری کند.

5. پرکردن ناقص دندان

اگر دندان شکسته در زیر آن پوسیده شود ، علائم دردناک حفره را دارد. علاوه بر این ، یک شکاف شکسته یا آسیب دیده ممکن است باعث حساسیت شود.

یک پرکردگی شکسته یا آسیب دیده می‌تواند فضایی را ایجاد کند که مایعات سرد یا گرم به عاج دسترسی داشته باشند که قسمت حساس تری از دندان است که در زیر پوشش خارجی سفید مینای دندان قرار دارد.

مهم است که هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا شکاف های شکسته قبل از علامت گذاری تشخیص داده شود و از همان ابتدا از درد جلوگیری شود.

6. عفونت سینوس

دندان درد همیشه به دلیل مشکلات موجود در خود دندان ایجاد نمی‌شود. عفونت سینوس بر روی سینوس فک بالا که در بینی و گونه‌های بالای دندان شما قرار دارد تأثیر می‌گذارد. در برخی موارد ، ریشه دندان‌ها و اعصابی که به این دندان‌ها می‌رود، می‌تواند در سینوس باشد.

اگر مبتلا به عفونت سینوسی هستید، مایعی در سینوس وجود دارد که می‌تواند به این دندان‌ها یا اعصاب فشار بیاورد و می‌تواند باعث درد شود. برای درمان عفونت سینوس به پزشک اصلی خود مراجعه کنید. با از بین رفتن عفونت، درد دندان شما باید برطرف شود.

دلایل زیادی برای درد دندان وجود دارد که ممکن است تجربه کنید. اگر درد دندان دارید، بسیار مهم است که هر چه زودتر به یک متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید تا آنها بتوانند وضعیت دندان شما را ببینند و قبل از بدتر شدن مشکل از او مراقبت کنند و مشکل دندان‌تان را بر طرف کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید