هزاری از غذاهای خوشمزه وسنتی بندرعباس است و در گزارش زیر طرز تهیه هزاری را به شما آموزش خواهیم داد.

دستور پخت هزاری غذای سنتی بندر عباس + مواد لازم

هزاری یکی از غذاهای لذیذ و مجلسی بندر عباس است. در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه این غذای خوشمزه آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه هزاری موضوع مورد بحث ماست. این غذای خوشمزه را می‌توان به دو روش تهیه نمود. امیدواریم شما عزیزان نیز این غذای لذیذ را در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه هزاری:

برنج: ۳۵۰ گرم
ماهی: ۷۰۰ گرم
پیاز طلایی: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز: ۱ قاشق مرباخوری
گرد لیمو: ۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه: به میزان لازم
فلفل سیاه و قرمز: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم

طرز تهیه هزاری:
به صورت کلی ماهی را بصورت فیله و ریز خرد می‌کنیم برنج را پس از شستن و پختن در موقع دم کردن با ماهی‌ها مخلوط نموده و دم می‌کنیم.

اما ابتدا ماهی‌ها را پاک کرده و به مدت ۳۰ دقیقه در نمک زردچوبه می‌خوابانیم و بعد از مدت تعیین شده آن را می‌شوییم. پیازها را در مقداری روغن سرخ می‌کنیم.

سپس ماهی‌ها را اضافه کرده و چند بار هم می‌زنیم کمی که سرخ شد نمک، فلفل و زردچوبه همین طور گرد لیمو را اضافه کرده و تفت می‌دهیم دقت کنیم که ماهی‌ها به هیچ عنوان خرد نشوند.

در این مرحله از طرز پخت هزاری برنج را پس از خیساندن می‌جوشانیم و آبکش می‌کنیم اکنون ماهی‌ها را لابه‌لای برنج آبکش شده ریخته و به مدت یک ساعت دم می‌کنیم.

نکات

ماهی فیله (تکه ریز) شده باشد، پیاز خلال شده باشد، پودر فلفل قرمز باشد. برنج را پس از شستن و پختن صاف می‌کنیم فیله ماهی را پاک کرده و در نمک و زرد چوبه به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می‌خوابانیم و در صافی، تمیز می‌شوئیم.

پیازها را سرخ می‌کنیم تا طلائی شود، سپس ماهی را اضافه کرده و چند بار بهم می‌زنیم تا کمی سرخ شود، نمک، فلفل، زردچوبه و گرد لیمو را ریخته و کمی هم می‌زنیم، ماهی‌ها نباید خرد شوند، اکنون ماهی را لابه لای برنج صاف شده می‌ریزیم و برنج را دم گذاریم. / دلگرم

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید