دانشمندان می گویند: قرار گرفتن در معرض نور خورشید از گسترش انتشار ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

دانشمندان دشمن کرونا را معرفی کردند

به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب نیوز، دانشمندان می‌گویند در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار گرفتن باعث آزاد شدن موادی شیمیایی در پوست می‌شود که از گسترش انتشار ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

کارشناسان دریافته‌اند که در مناطق آفتاب‌گیر میزان مرگ و میر بر اثر کرونا یک سوم کم‌تر از سایر مناطق است. پژوهشگران دانشگاه ادینبرو میزان مرگ و میر بر اثر کرونا را با سطوح اشعه فرابنفش مورد بررسی قرار داده‌اند. 

این بررسی با استفاده از آمارهای مرگ و میر بر اثر کرونا در ایالت‌های مختلف امریکا در فاصله ژانویه و آوریل سال گذشته صورت گرفته و نشان داده افرادی که در مناطقی با بیش‌ترین سطح مواجهه با اشعه فرابنفش (که ۹۵ درصد اشعه خورشید را شامل می‌شود) قرار دارند در معرض ریسک کم‌تر مرگ و میر بر اثر کرونا قرار داشته اند و به طور میانگین میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در ایالت‌های آفتاب گیر ۳۲ درصد کم‌تر از سایر ایالت‌ها بوده است. 

در بیان علت این موضوع اشاره شده که نور آفتاب باعث آزاد شدن نیتریک اکسید می‌شود که احتمال تکثیر ویروس سارس و کرونا را کاهش می‌دهد. 

در پژوهش‌های مشابه صورت گرفته در بریتانیا و ایتالیا نیز نتایج مشابهی به دست آمده که در ژورنال بریتانیایی مرتبط با بیماری‌ها و بهداشت پوست منتشر شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید