اتحادیه اروپا بعد از پایان دومین دور نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه مهم اتحادیه اروپا درباره نشست کمیسیون مشترک برجام

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، اتحادیه اروپا در بیانیه بعد از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام، سازوکارها جهت تضمین بازگشت به برجام و اجرای موثر آن نیز مورد بحث قرار گرفته و هفته آینده مجدداََ نشستی در وین برگزار می‌شود.

اتحادیه اروپا بعد از پایان دومین دور نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، با صدور بیانیه‌ای گفت در این گفت‌وگوها ابعاد بازگشت احتمالی آمریکا به توافق هسته‌ای بررسی شد.

در این بیانیه آمده است: «نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (جمعه) به‌صورت حضوری ادامه پیدا کرد. کمیسیون مشترک، مسئولیت نظارت بر برجام را بر عهده دارد. این جلسه به ریاست "انریکه مورا"، معاون "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد که در آن نمایندگان ایران، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه حضور داشتند».

اتحادیه اروپا با اشاره به بحث هایی که درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام صورت گرفت، توضیح داد: «سازوکارها جهت تضمین بازگشت به برجام و اجرای موثر آن نیز مورد بحث قرار گرفت. دو گروه کارشناسی رفع تحریم و اجرای مقدمات هسته‌ای نیز اقدامات خود را به اطلاع کمیسیون مشترک رساندند».

به نوشته وبگاه سرویس خارجی اتحادیه اروپا، در ادامه این بیانیه آمده است: «با توجه به بیانیه مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو برجام در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، اعضای [کمیسیون مشترک] بر اراده خود جهت تداوم تلاش‌های مشترک دیپلماتیک تاکید کردند».

اتحادیه اروپا همچنین افزود: «هماهنگ‌کننده [بورل] به تماس های جداگانه با تمام کشورهای عضو برجام و همچنین آمریکا ادامه خواهد داد. کمیسیون مشترک، گروه‌های کارشناسی را ملزم کرد تا اقدامات خود را ادامه داده و توافق کرد تا در هفته آینده مجدداََ در وین نشست برگزار کند».

«سیدعباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی نیز در این نشست گفت: «لغو همه تحریم‌های آمریکا که در دوران ترامپ وضع شده، گام ضروری‌ برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد».

پیش از این، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده بود واشنگتن آماده است گام‌هایی را برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای برداشته و رفع تحریم‌هایی که مرتبط با برجام نیستند را نیز درنظر بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید