کاظم غریب‌آبادی عضو هیئت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین گفت: راستی‌آزمایی یعنی قراردادهای نفتی ایران منعقد و نفت صادر شود.

از نظر ایران چه تحریم‌هایی باید لغو شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، کاظم غریب‌آبادی عضو هیئت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین گفت: اگر آمریکا قصد بازگشت به برجام دارد، باید همه تحریمها را بصورت عملی لغو کند.مشاهده اثر عملی رفع تحریمها، بسیارکلیدی است.
او افزود:تحریمهایی که باید بصورت کامل برداشته شود: اولا تمام تحریمهای داخل برجام که آمریکا مجددا آن را اعمال کرد. ثانیا تحریمهای دولت ترامپ. ثالثا تحریمهایی که به بهانه‌های غیرهسته‌ای وضع شده،به صورت شفاف در گفتگوها اعلام‌شده که باید همه این تحریمها لغو شود.

او خاطرنشان کرد: راستی‌آزمایی یعنی قراردادهای نفتی ایران منعقد و نفت صادر شود و درآمد از طریق کانال‌های بانکی به داخل منتقل شود و یا مصارف دیگری را برای آن در نظر بگیرد و تراکنشها از کانالهای مالی مختلف انجام شود.
غریب آبادی اظهار کرد: الآن در گفتگوها این موضوع هم در حال بررسی است که «اگر آمریکا بعد از بازگشت به برجام خلف وعده کند، چه اقداماتی در تعهدات فنی ایران انجام شود» تا اینگونه نباشد که فقط ایران از قبل به تعهداتش عمل کرده باشد.موضوع گام‌به‌گام به‌هیچ‌وجه در گفتگوها مطرح هم نشده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید