اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام امروز ۲۰ فروردین ساعت ۱۰ به وقت وین ادامه می یابد.

جلسه کمیسیون مشترک برجام امروز ادامه می‌یابد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام امروز (جمعه) به صورت حضوری در وین ادامه پیدا می‌کند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، ساعت ۱۰ به وقت اروپای مرکزی منعقد خواهد شد.

ریاست نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا شرکت کنندگان قرار است وضعیت مذاکرات و رایزنی‌ها در سطوح مختلف از جمله در سطح کارشناسی را که طی روزهای گذشته در جریان بوده، با نگاه به بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی تمام طرف‌ها بررسی کنند.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به ‌صورت مجازی آغاز شده بود، روزسه‌شنبه، ۱۷ فروردین به صورت حضوری در وین از سر گرفته شد.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست بر عهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، او را در این نشست همراهی کردند.

آمریکا به طور رسمی در این نشست شرکت نداشت چرا که این کشور به طور رسمی از برجام خارج شده است و ایران هم تاکید کرده است تا قبل از رفع تحریمهای آمریکا و اجرای تعهدات این کشور ایران در نشستی با حضورآمریکا حاضر نخواهد شد.

بر اساس توافق مذاکره کنندگان، قرار شد دو گروه کارشناسی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها مذاکره کرده و نتیجه را به کمیسیون گزارش کنند.

عراقچی در این زمینه طی گفت‌وگویی بیان داشت: ما ظرف دیروز و امروز هر دو کار گروه ، که یکی در حوزه هسته‌ای و دیگری در حوزه تحریم‌هاست، به صورت فشرده کارشناسان همه کشورها کار کردند و خیلی جامع مسائل را مد نظر قرار دادند که هدف آنها هم تنظیم اقداماتی است که هر دو طرف در یک مرحله باید انجام دهند.

وی با بیان اینکه بحث گام به گام و اقدامات اولیه و یا میانی مدتهاست کنار گذاشته شده است، گفت: کاری که ما می کنیم این است که طبق مواضع جمهوری اسلامی ایران، در مورد برداشته شدن یکجای تحریم ها مذاکره کرده و به طور دقیق مشخص و روشن می کنیم که چه تحریمهایی چگونه باید برداشته شود.

معاون وزیر امور خارجه گفت: از نظر ما آمریکا باید همه اقدامات را یکجا انجام دهد، ما راستی آزمایی میکنیم و بعد ایران اقدامات خود را انجام خواهد داد. اینکه چگونه ما راستی‌آزمایی می کنیم این هم موضوع دیگر بحث است که در چه دوره زمانی و چگونه صورت بگیرد درباره آن هم بحث خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم در ادامه مذاکرات بتوانیم در این موارد به جمع بندی برسیم.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید